Ministerstvo dopravy detaily materiálu nezveřejnilo. Podle MŽP Bendlův materiál počítá se zařazením kanálu Dunaj-Odra-Labe do Politiky územního rozvoje. To by znamenalo pokračování územní ochrany koridoru, kterým by kanál v budoucnu vedl. Kanál by podle MŽP zdevastoval velkou část povodí zmíněných řek.
"Není dostatek prostoru, aby se našla podrobná argumentace pro tento záměr," uvedl mluvčí MD Martin Kupka s poukazem na politickou situaci.
Resort dopravy podle něj i nadále považuje kanál za zásadní pro rozvoj české lodní dopravy a trvá na ochraně koridoru pro případnou výstavbu.
Chráněný koridor vzbuzuje řadu sporů. V zóně například platí stavební uzávěra, což vadí místním samosprávám i podnikatelům. Ochrana území platí jen do letoška, o jejím dalším osudu rozhodne právě materiál Politika územního rozvoje.
Myšlenka na propojení tří významných evropských řek je stará minimálně čtyři století. Nejvíce se k realizaci přiblížila v první polovině 20. století, aktivity ale dvakrát přerušilo vypuknutí světového válečného konfliktu.