* LN Jakou situaci v Praze v souvislosti s uzavřením lanového mostu očekáváte?
Situace bude výjimečná, provoz bude silnější. Nebudou-li komplikace, nebude to snad problém. S vypětím sil to snad zvládneme. Předně žádáme autodopravce a řidiče vůbec, aby nechali své jízdy na noc. V noci ze čtvrtka na pátek a z pátku na sobotu budeme mít více lidí ve službě, abychom regulovali dopravu.
* LN Nastane dopravní kolaps?
Doufáme, že ne. Díky medializaci se řidiči Jižní spojce snad vyhnou. Termín pro opravu mostu se volil také s ohledem na to, že v pátek odpoledne a o víkendu nesmí kamiony na dálnici. Také jsou ještě prázdniny a provoz není tak silný. Řízení provozu jsme si vyzkoušeli už 11. srpna, když byl uzavřen most pro nákladní dopravu. Celý den jsme měli v okolí objízdné trasy třicet policistů. Vzhledem k tomu, že nejde vést dopravu jinudy, situace tak bude od čtvrtka obdobná. Spolupracujeme s dopravním podnikem, který už od středy povede autobusy po kolejích tramvají, s Technickou správou komunikací (TSK), s městskou policií, která bude hlídat 24 hodin most, aby na něj nevjelo žádné vozidlo, a také s magistrátem.
* LN Vyhlásíte zákaz vjezdu nákladní dopravy do města?
Policie se na tuto variantu také připravuje. Bezdůvodně však nebudeme přistupovat k regulaci dopravy v Praze. Konzultovali jsme všechno s TSK a není nyní důvod toto zavést v předstihu. Pokud k tomu však nejsou dány důvody předem, tak určitě k takovému razantnímu opatření nepřistoupíme.
* LN Jaké podmínky by musely nastat, abyste přistoupili k zákazu vjezdu kamionů do města?
V pátek budeme mít v provozu monitorovací vrtulník a podle něj také vyhodnotíme pražskou situaci. Může se stát cokoliv. K uzavírce by mohlo dojít, pokud se stane nějaká závažná nehoda, třeba se srazí tři kamiony a nebude lehké je odklidit, nebo nastane ekologická havárie, únik plynu a podobně. Zkrátka když se do dvou hodin nepodaří komunikaci zprůjezdnit. Potom bychom ve spolupráci se Středočeským krajem, Prahou a policejním prezidiem vjezd uzavřeli. Ale nechci to zakřiknout.