Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Jsme vlastně jakási továrna na výrobu fotek a popisků

Česko

Slevový módní klub Fashion Days byl spuštěn loni v Rumunsku. „Nyní máme milion členů v šesti zemích,“ říká David Szendzielarz, šéf Fashion Days pro Česko a Slovensko.

* LN Kolik má v Česku Fashion Days členů?

V České republice jsme za zhruba rok působení získali již více než 215 tisíc členů. Náš klub je ale aktivní celkem v šesti zemích, kromě Česka působíme i ve Slovinsku, Rumunsku, Maďarsku, Bulharsku a na Slovensku, Celkem tak máme kolem milionu členů.

* LN Chystáte se expandovat do dalších zemí?

Plánujeme expanzi, ale nyní nemůžu říct, jaké konkrétní země máme v hledáčku. Soustředíme se ale na střední a východní Evropu.

* LN Polsko je velký trh, zatím tam nejste, to je zřejmě logická destinace...

To vám v tuto chvíli nemohu říct. Máme hodně konkurentů, ne sice zde v Česku, ale vím, že i naši rivalové čtou noviny.

* LN Proč Fashion Days funguje jako uzavřený klub, kam se lidé mohou dostat jen na pozvání nebo přes čekací listinu?

Pro to existují dva hlavní důvody. Naším partnerem není jen člen, tedy zákazník, ale také prodejce, který hledá cestu, jak se zbavit staré kolekce. Prodejci jsou proto rádi, že mohou uzavřít jednu smlouvu s jedním partnerem, a díky tomu za dva nebo tři dny mohou prodat skoro všechno své mimosezonní zboží. Druhým důvodem je, že poptávka od zákazníků je veliká a my se snažíme do kampaně dostat zboží v takovém množství, abychom mohli uspokojit co nejvíce z nich. Takže je to i o rovnováze. A navíc atmosféra exkluzivity je pro lidi atraktivní a láká je.

* LN Značkové oblečení je v Česku velmi drahé. Daří se zde proto Fashion Days lépe než v ostatních zemích?

To není jenom o tom, zda v kamenných obchodech je značkové oblečení drahé. Je to také o tom, zda na takové zboží mají lidé peníze. V Rumunsku je kupní síla obyvatel mnohem slabší, ale zase mají 22 milionů lidí, takže velikostí trhu tuto nevýhodu trochu kompenzují. Přesto je Česko největší zemí z celé šestky a na obratu skupiny se podílí zhruba 35 až 40 procenty.

* LN Kolik objednávek denně vyřídíte?

Denně dostáváme od tisíce do dvou tisíc objednávek. Hodně to záleží na kampani. Teď nám skončila kampaň na Levi’s a prodali jsme zhruba tři tisíce kusů za šest hodin.

* LN Lidé mají možnost do 14 dnů vrátit zboží. Jak často této možnosti využívají?

Při nákupu oblečení se může snadno stát, že nesedí velikost nebo je odstín barvy jiný, než si zákazník představoval. Proto se snažíme nabízet co nejkvalitnější fotky, abychom se co nejvíce přiblížili nákupnímu zážitku v kamenném obchodě. Máme už tři ateliéry, kde každý den uděláme sedm set až tisíc fotografií. Jsme taková továrna na výrobu fotografií a popisků, protože denně nabízíme tři až čtyři kampaně. Díky tomu se nám vrací jen zhruba deset procent objednávek, které jsou realizovány.

* LN Koho v Česku považujete za svého největšího rivala?

Náš největší konkurent je Big Brand, který začal měsíc či dva po nás. Naší výhodou je, že jsme aktivní v šesti zemích, takže svým partnerům můžeme nabídnout najednou milion členů. Jsme tak pro ně zajímavější a dosáhneme větší slevy.

***

Česko je největší zemí z celé šestky a na obratu skupiny se podílí zhruba 35 až 40 procenty. V Rumunsku je kupní síla obyvatel mnohem slabší.

Autor: