Mýtné brány v pátek odpoledne a večer zaznamenaly na českých dálnicích 15 418 kamionů nad 12 tun. Před týdnem, kdy ještě platila původní úprava, to bylo 17 675 vozidel a o týden dříve 16 687 nákladních vozů. Ve statistice podle Šimoníka nejsou zahrnuty vozy od 3,5 do 12 tun, neboť na ně se mýtné vztahuje až od začátku února, a páteční srovnání by tak mohlo být zkreslené.
Předepsané mýtné v období zvýšených sazeb vzrostlo na 5,83 milionu korun proti předchozímu pátku, kdy činilo 5,35 milionu korun. Zvýšení pátečních sazeb schválila v lednu vláda na popud ministerstva dopravy.
Velké kamiony platí mezi třetí a devátou večer o polovinu vyšší sazby, menší auta postihlo čtvrtinové zdražení. Ministerstvo dopravy chce vyššími pátečními sazbami omezit počty kamionů na dálnicích v době, kdy jezdí nejvíce osobních aut.
Regulace provozu pomocí mýta je podle ministra Gustáva Slamečky lepší alternativou k úplnému zákazu jízd kamionů v pátek odpoledne, který dříve navrhovala vláda.
Slamečka přišel s návrhem poté, co uklidnil dopravce mírným, zhruba dvouprocentním snížením mýtných sazeb v jiné dny.