Další novinkou je to, že vybrané vlaky jedoucí z Krnova přes Opavu budou zajíždět až do centra Ostravy na zastávku u Stodolní ulice, zatímco nyní končí či začínají v okrajovém dopravním uzlu Ostrava-Svinov. „Přínosem je i to, že lidé nebudou muset přestupovat ve Svinově, kde se počítá s rekonstrukcí celého přestupního terminálu,“ řekl ředitel společnosti KODIS Aleš Stejskal. Společnost koordinuje regionální dopravu v kraji.
Mezinárodní regionální dopravu rozšíří dráhy o přímý osobní vlak z Bohumína do Vratislavi a zpět. S výjimkou některých svátků pojede denně. Doposud jezdily osobní vlaky z Bohumína do Krakova a Katovic. Posíleno bude i spojení se Slovenskem – dopravce zavede nový spoj mezi Prahou, Bohumínem a Žilinou. Také vnitrostátní rychlíkové spoje Landek a Leoš Janáček mezi Prahou a Bohumínem budou prodlouženy přes Český Těšín až do Žiliny.
Vlaky naopak už nebudou jezdit na zrušené trati mezi Hostašovicemi a Novým Jičínem, kterou loni poškodily povodně. Vlakové spojení trvale nahradily čtyři autobusové spoje; dva z nich nově zajedou do Mořkova, zastávky na trati Ostrava – Valašské Meziříčí. „Tam bude přeložen přestupní bod mezi tamní autobusovou a železniční dopravou,“ dodal Stejskal.
Na trati mezi Opavou, Ostravou a Českým Těšínem na Karvinsku budou v regionální dopravě od poloviny prosince jezdit výhradně vlakové soupravy CityElefant, celkem jich je v kraji osm.
***
Vlaky naopak nebudou jezdit na zrušené trati mezi Hostašovicemi a Novým Jičínem
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava