Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Keith Richards poprvé v reklamě

Česko

Legendární kytarista a zpěvák rockové skupiny Rolling Stones Keith Richards se stal novou tváří Louis Vuitton, proslavené zejména módními kabelkami. Jeho reklamní snímek pořídila známá fotografka celebrit Annie Leibovitzová. Richards prý kývl na reklamu vůbec poprvé. PAŘÍŽ / PRAHA „Co by měl proboha stárnoucí rocker dělat s kabelkami? A může vůbec vrásčitý a mrtvolně bledý chlap propagovat módu?“ zněly první pochyby na nesčetných internetových blozích poté, co firma Louis Vuitton zveřejnila, že v nové kampani spojí svou značku právě s Keithem Richardsem. Vlivný americký časopis o reklamě Advertising Age dokonce nechal hlasovat své čtenáře, mezi něž patří přední světoví zadavatelé reklamy, zda by chtěli Richardse jako tvář pro svou značku.

Kytarista Rolling Stones však nemá propagovat kabelku, ale cestovní kufr Louis Vuitton, a ze všeho nejvíc asi svůj životní styl a úspěch. Fotografka Annie Leibovitzová jej stylizovala coby rockera tvořícího v noci v hotelovém pokoji během některého z turné - Richards si drnká na kytaru, přes rozsvícenou lampu visí jeho černý šátek s umrlčími lebkami a na posteli má připravený kufr. Podle agentury Ogilvy & Mather, která novou reklamu produkovala, právě tento motiv potvrzuje výjimečnou hodnotu značky Louis Vuitton, protože ukazuje paralelu mezi ní a životní cestou slavné osobnosti.

Richards tak rozmnožil dosavadní čtveřici celebrit, které už pro Louis Vuitton pózovaly, do níž se řadí tenisté Andre Agassi a Steffi Grafová, slavná francouzská filmová diva Catherine Deneuvová a také strůjce někdejší „perestrojky“ Michail Gorbačov.

Slogan nové tiskové kampaně s Keithem Richardsem zní prostě: „Některé cesty nelze vyjádřit slovy. New York. Tři hodiny ráno. Blues v C.“ „Osobnosti jako Keith Richards nepotřebují absolutně nijak představovat. Je to globální ikona, která inspirovala miliony. Jsme poctěni tím, že se uvolil reprezentovat naši značku,“ říká k tomu Antoine Arnault, šéf komunikace Louis Vuitton.

Bílá je zelená Firma by pravděpodobně nepotěšila českého prezidenta: podpořila totiž veřejně takzvaný Climate Project - ekologický projekt bývalého amerického viceprezidenta Al Gora, jehož spolumluvčím je právě Keith Richards. Fakt, že značka Louis Vuitton přispěla významně i na financování daného projektu, také mohl ovlivnit rockerovo svolení s reklamním angažmá.

Louis Vuitton drží v tomto směru krok i s dalšími mezinárodními módními návrháři: ti v únoru na jarním Týdnu módy v New Yorku představili speciální kolekci bílého oblečení z organické bavlny, která byla na prodej, přičemž deset procent z prodejní ceny šlo na Gorův projekt. Rovněž tuto akci náruživě podporovaly celebrity: v návrhářky triček se proměnily například modelka Kate Mossová, herečka Gwyneth Paltrowová, dcera dalšího „Stonea“ Micka Jaggera Jade Jaggerová nebo šéfredaktorka francouzského časopisu Vogue Carine Roitfeldová.

Kampaň s Richardsem se už objevila na internetu, ale oficiálně se představí až v dubnu v předních světových časopisech. Během roku by za ní měla následovat celá nová série „portrétů výjimečných lidí“. Beatles nebo Rolling Stones?

Za zmínku stojí také jméno Annie Leibovitzové, která pořídila Richardsův snímek. Známá fotografka se totiž proslavila mimo jiné snímkem nejslavnějšího z Beatles Johna Lennona, jak se v embryonální poloze tulí nahý k Yoko Ono. V šedesátých letech to byli právě Rolling Stones, kteří se vůči Beatles coby „hodným hochům“ vymezovali jako rebelové, a to jak svým pojetím hudby a koncertní show, tak i celým svým životním stylem, zahrnujícím drogy a divoké mejdany. Dokonale protipólová image obou legendárních kapel ovšem světu reklamy nijak nevadí - jak dokazuje současná kampaň s Keithem Richardsem, obě strany spektra mu vyhovují úplně stejně.

Autor: