Celkem by tak mělo mít klenotnictví v Číně osm obchodů. Klenotnictví je součástí luxusní společnosti Richemont Group. Firma letos otevře celkem sedm nových obchodů, z toho čtyři v Číně a tři na Blízkém východě.
Výrobci luxusního zboží vkládají velkou naději do Číny, která by mohla pomoci k růstu celého sektoru. Loni trh s luxusním zbožím klesl o osm procent, letos by mohl již stoupnout o jedno procento.
De Quercize dodal, že Čína je pro firmu prioritou číslo jedna a klenotnictví posiluje svoji pozici v Číně na internetu prostřednictvím sociálních sítí v čínštině jako Facebook a Twitter. Další tři obchody otevře klenotnictví na Blízkém východě, a to v Kuvajtu, Kataru a Bahrajnu. Firma letos rovněž plánuje rozšíření některých klenotnictví v USA.
De Quercize dodal, že společnost loni, stejně jako další klenotnictví, poškodila ekonomická krize. „Je pravda, že naše dílny měly problémy. Každý zažil pokles objednávek,“ uvedl. Odmítl se však vyjádřit k tomu, jak si vede prodej od počátku letošního roku. Podle údajů ministerstva hospodářství vývoz luxusního zboží z Francie loni klesl o 13 procent, zatímco celkový vývoz ze země se propadl o 17 procent.
Podíl Francie na celosvětovém trhu s luxusním zbožím činí 10 až 11 procent.
***
Výrobci luxusního zboží vkládají naději do Číny, která by mohla pomoci k růstu celého odvětví
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Čechy