A to přes to, že mnozí z těchto lidí už nedoufali, že někdy uvidí své peníze za letenky na lety, které se neuskutečnily.
Celkově to může být i více než deset milionů korun, informoval server. Odškodnění od bank se týká tisíců klientů. Podle Týdne je průměrná výše vrácené částky přibližně čtyři tisíce až pět tisíc korun na jednu reklamaci.
„Řešili jsme přibližně 900 reklamací, dosud jsme vyplatili asi 3,4 milionu korun,“ sdělil serveru mluvčí Raiffeisenbank Tomáš Kofroň. GE Money Bank vyřešila 261 případů, klientům vyplatila 1,16 milionu korun.
Ostatní banky prý čísla odškodného za reklamované letenky nesdělily. Banky řeší tisíce případů Banky vyplácejí peníze těm klientům SkyEurope, kteří za nevyužité letenky zaplatili platebními kartami a po krachu firmy požadovali vrácení peněz.
Banky přiznávají, že řešily nebo ještě řeší tisíce případů, například ČSOB jich eviduje 2500.
Podle odhadu serveru Týden.cz tedy u velkých bank může výše vyplacené sumy překročit deset milionů korun a v několika desítkách milionů korun se bude pohybovat i celková suma odškodnění ze všech bank.
V úterý okresní soud v Bratislavě konkurz na majetek zkrachovalé SkyEurope zrušil. Důvodem byl nedostatek majetku firmy, který by nestačil ani na úhradu nákladů konkurzu a platy zaměstnanců.
Zaměstnanci a věřitelé tak zřejmě přijdou o peníze, které jim SkyEurope dluží.
Konkurzní správce SkyEurope už dříve vyčíslil majetek firmy na 5,69 milionu eur (asi 150,3 milionu Kč). To by ale podle soudu nestačilo na pokrytí pohledávek proti takzvané podstatě. Její hlavní část tvoří náklady na přibližně 500 zaměstnanců SkyEurope, kteří měli být propuštěni po vyhlášení konkurzu, včetně mezd a odstupného.
Konkurz na majetek SkyEurope soud vyhlásil začátkem září 2009, když firmě nevyšel pokus o zlepšení hospodaření. Firma zastavila lety na konci srpna, protože neměla dost peněz. Mezi lidmi bylo v té době asi 280 tisíc letenek, které se už nedaly využít.