Kritizují, že v době, kdy respektovaná mediální agentura OMD odhaduje meziroční propad příjmů z rozhlasové reklamy o 22%na 1,77 miliardy korun, Český rozhlas chce, aby mu prodejce zaručil určitou výši výnosů. „V současné situaci, kdy je i trh rozhlasové reklamy výrazně zasažen ekonomickou krizí, není možné poskytovat požadované garance výše netto obratu a její dlouhodobé záruky, aniž by taková spolupráce nebyla pro mediazastupitelství ztrátová,“ prohlásily společnosti Media Marketing Services (MMS) a Regie Radio Music (RRM). Proto se tendru nechtějí zúčastnit. Rozhlas se ohradil, že zakázka je na rozdíl od soutěže z roku 2005 vypsána volněji: „Umožňuje naopak otevřenou soutěž všech potenciálních dodavatelů na trhu.“
MMS a RRM si de facto dělí trh s reklamou pro komerční rádia. MMS spjatá s rádiem Blaník či Hitrádii ovládá 39,1 % trhu, RRM, zastupující Frekvenci 1, Evropu 2 či nejposlouchanější Impuls, 32,7 %.
Media Master, který prodává čas hlavně veřejnoprávnímu rozhlasu a televizi a pak novým televizím jako Barrandov či Z1, zabírá na trhu rozhlasové reklamy 22,1 %.
Protest MMS a RRM tak lze vnímat jako jejich další tlak na to, aby reklama v Českém rozhlasu co nejméně ubírala z příjmů komerčních stanic, zvlášť když se vlivem krize rapidně snižují. Opětovně teď žádají, aby podobně jako z ČT vymizela reklama i z vysílání rozhlasu.
Nejvíc jim vadí konkrétně sponzoring. Na tom totiž rozhlas loni vydělal 84 milionů, zatímco klasická reklama vynesla 58 milionů.