Podle listu Financial Times (FT) společnost najala nový tým manažerů, kteří se mají zaměřit pouze na menší obchody a jejich rozvoj. Menší obchody v současnosti představují pouze nepatrnou část celkových příjmů firmy v USA.
WalMart považuje malé obchody za možný zdroj růstu v budoucnosti, protože o jejich velké hypermarkety není v současnosti takový zájem. Největší americký řetězec má v současnosti v USA kolem 150 obchodů Neighborhood, první obchod otevřel v roce 1998. Jejich rozloha je méně než čtvrtinová ve srovnání s rozlohou velkých hypermarketů firmy.
Menší obchody podle FT nabízejí stejné zboží jako ty obří, a podle analytiků tak slouží spíše jako malé hypermarkety, než že by vycházely vstříc potřebám obyvatel v místech, kde se nacházejí.
Zájem o malé obchody přichází v době, kdy se WalMart snaží zlepšit svoji ziskovost prostřednictvím současné sítě obchodů. Rostoucí zájem o menší formát obchodů způsobil, že společnost již reorganizovala dva současné obchody ve Phoenixu a Houstonu a upravila jejich nabídku potřebám místních hispánských obyvatel, dodal FT.
Menší formát obchodů by mohl firmě také pomoci proniknout do některých oblastí, jako je Chicago, New York a Kalifornie, kde se politici staví proti další expanzi obrovských supermarketů. Řetězec menších obchodů pod názvem Fresh & Easy provozuje v USA rovněž britská společnost Tesco.
WalMart je největší maloobchodní společnost na světě. Firma nedávno ze svého názvu vypustila pomlčku, ještě nedávno byla známá jako Wal-Mart.