Středa 15. května 2024, svátek má Žofie
130 let

Lidovky.cz

KRÁTCE

Česko

* Důvěra v českou ekonomiku roste

Celková důvěra v tuzemskou ekonomiku se v prosinci meziměsíčně zvýšila. Souhrnný ukazatel důvěry se zvýšil o 3,6 bodu, a to vlivem růstu důvěry podnikatelů i spotřebitelů. Ve srovnání s nízkou hodnotou v prosinci 2009 je souhrnný indikátor důvěry meziročně o 13,5 bodu vyšší, uvedl včera Český statistický úřad. Mezi podnikateli se důvěra meziměsíčně zvýšila o 3,9 bodu, důvěra spotřebitelů se zvýšila o 2,5 bodu.

* ČD zmodernizují vozy za 1,5 miliardy

České dráhy vyhlásily tendr na modernizaci 64 bezbariérových vagonů pro expresní vlaky a rychlíky. Náklady firma předpokládá ve výši 1,5 miliardy korun, splnění kontraktu očekává do 36 měsíců od jeho podpisu. „Vozy z konce 80. let, konstruované již tehdy pro rychlost až 160 kilometrů v hodině, projdou kompletní rekonstrukcí, při které bude instalován nový interiér, dosazena klimatizace, nové plošiny umožňující nástup vozíčkářů i bezbariérové WC s uzavřeným systémem,“ uvedly dráhy.

* Českým webům ubyli návštěvníci

Počet návštěvníků tuzemských internetových serverů v listopadu proti předchozímu měsíci klesl zhruba o 20 000 na 7,61 milionu. Čechů bylo 5,89 milionu, což představuje úbytek asi o 40 000 uživatelů. Vyplývá to z měření NetMonitor, které provádí společnost Mediaresearch. Internetoví uživatelé z Česka strávili v listopadu na internetu v průměru 26 hodin a 43 minuty, což je o hodinu a 40 minut více než v předchozím měsíci. Během měsíce uživatelé zobrazili 7,27 miliardy webových stránek.

* Do Německa jezdí nakupovat víc Čechů

Na nákupy do Německa vyrazí letos podle odhadů analytické společnosti Mag Consulting o deset až 15 procent více Čechů než vloni. Důvodem jsou především pestřejší nabídka zboží, lepší dostupnost aktuální módní kolekce a nižší ceny. Cestovat za nákupy do Německa se přitom podle Mag Consulting finančně vyplatí i po přičtení nákladů za dopravu. Nejvíce se v současnosti do Německa jezdí pro biopotraviny, uzeniny a sladkosti. Ceny běžných výrobků u německých obchodníků jsou o pětinu až čtvrtinu nižší než v Česku.

* Šampaňské má méně zákazníků

Prodej pravého šampaňského v Česku letos patrně klesne srovnatelně jako v loňském roce, kdy se meziročně snížil zhruba o čtyři procenta na necelých 195 000 lahví. Šampaňské se na tuzemském trhu šumivých vín podílí stále pouze zhruba jedním procentem. Češi dávají přednost levnějším sektům z domácí provenience, především produktům staroplzeneckého Bohemia Sektu.

Autor:

Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA
Rozdáváme batolecí mléko ZDARMA

Na cestě mateřstvím se potkáváme s různými výzvami. V případě výživy našich nejmenších představuje kojení ten nejlepší základ. Pokud však kojení...