Luminar Group, největší provozovatel nočních klubů ve Velké Británii, zavřel od února 11 podniků a hodnota akcií společnosti letos poklesla o 74 procent. Celkem se počet klubů snížil o 21 procent od roku 2006.
„Tento trend trvá už pět šest let, ale recese vše urychlila,“ řekl pro agenturu Bloomberg Johnny Forsyth z marketingové společnosti Mintel International. Noční kluby také znevýhodňuje zákon, který od roku 2003 povoluje mnoha hospodám delší otevírací dobu. Aby podniky přilákaly zákazníky, vydávají slevové kupony a pořádají akce na propagaci nápojů. Snižuje se také vstupné.
„Když zlevníte vstup, dáváte tím najevo, že máte potíže. A lidé neradi chodí do prázdných klubů,“ řekl Simon French, analytik investiční banky Panmure Gordon.
Britové také stále častěji zůstávají doma ve společnosti levného alkoholu ze supermarketů. Pivo v obchodech stojí 80 pencí, v baru ho ale lidé koupí i za 6 liber (180 korun). Téměř polovina z ročně vypitého alkoholu přitom připadá na konzumaci v barech, což proti roku 1979 představuje 88procentní propad.