LN Tvrdíte, že veletrhy pomáhají zlepšit dynamiku ekonomiky. Zájem například o Autosalon ale opadl. Proč jste se za současné krize nepokusili získat státní podporu? Za kým bychom s tím asi měli jít? Se Svazem dovozců automobilů a Sdružením automobilového průmyslu jsme ani nedošli k závěru, že by to něčemu pomohlo. Pokud jsou problémy se šrotovným a v jiných věcech, pochybuji, že by někdo orodoval za to, aby veletrhy měly nějakou výhodu. Nehledě na to, že by se na nás sesypali naši konkurenti. To by bylo kontraproduktivní.
* LN Zaznamenali jste takový pokus někde v cizině?
V Barceloně. Ale ten skončil krachem. Veletrhy žádaly katalánskou vládu o podporu, protože jde o významný sektor jejich hospodářství. Nakonec ten veletrh zrušili.
* LN Jak tedy za současné situace podpořit zájem vystavovatelů i návštěvníků o veletrhy? Existuje několik možností, jednáme o nich s ministerstvem průmyslu a obchodu. Naše aktivity na podporu exportu jde například podpořit tím, že ministerstvo přes svazy doporučí zahraničním firmám vystavovat tady. Tak, aby pomocí tady získaných dotací nepodporovaly veletrhy v blízké cizině. Naše veletrhy, i když nejsou v zahraničí, pomáhají zvýšit vývoz i obrat podnikatelů. Je to byznys s podobným charakterem jako cestovní ruch. Musíme se se situací poprat. Krize nesmí obor skolit. Závisí na něm ostatně mnoho
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Brno