Většinu z nich výrobci představili již před necelým měsícem na pařížském autosalonu, kam se na ně přišlo podívat 1,2 milionu návštěvníků. K tuzemským prodejcům však dorazí s obvyklým čtvrt- či půlročním zpožděním, v některých případech i delším. A to si automobilky premiéry některých z nich schovávají i na rok příští.
Obměny klíčových modelů chystá více značek. Ford v Paříži představil třetí generaci typu Focus, která se nyní bude prodávat celosvětově. Zavedením jednoho modelu na všechny trhy automobilka ušetří. O podobný efekt se snaží také Volkswagen se svou sedmou generací modelu střední třídy Passat, která není ničím jiným než důkladně upravenou verzí předchůdce. Automobilka Passatu stále věří (například v Česku je současný model stále nejprodávanějším dovozovým autem střední třídy), nicméně se zdá, že promeškala šanci předvést nějaký pokrok u tak zásadního modelu. To však prověří až čas.
Dobrým protikladem „staronového“ Passatu bude Peugeot 508. Větší a luxusnější, protože nahrazuje nejen svého předchůdce 407, ale také o třídu větší a mimo domácí Francii neúspěšný model 607. Navíc konečně bez nevkusné obří „lví“ tlamy. Pro automobilku stejně důležitou novinkou je první hybridní pohon na světě kombinující turbodiesel s elektromotorem, představený v modelu 3008. Elektromotor navíc pohání zadní nápravu, díky čemuž půjde o levnou verzi pohonu všech kol, bez fyzického propojení přední a zadní nápravy.
Druhá značka z francouzského koncernu PSA, Citroën, představila novou generaci modelu C4 i jeho luxusnější verzi DS4. Hezká auta, ale technicky hodně poplatná předchůdci, tudíž velmi konvenční. Chevrolet chystá nové malé Aveo i velkoprostorové Orlando.
BMW představí nové kupé řady 6, Mercedes druhou generaci úspěšného průkopníka takzvaných „čtyřdveřových kupé“ CLS.
Novinky ale chystají i automobilky zaměřené na úzkou klientelu. Například Bentley představí druhou generaci modelu Continental GT. Pro méně znalé jde ale o auto takřka zaměnitelné s předchůdcem. Lamborghini nejspíš předvede nástupce současné řady Gallardo. Zatím studie, hojně využívá uhlíkové kompozity, váží 999 kilogramů a vypadá opravdu velmi slibně.
Novinek tedy bude i příští rok stejně jako obvykle. Můžeme se těšit na spoustu nových zajímavých aut. Nejspíš to s tou krizí nakonec nebude tak horké...