Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Krizi pocítí i český reklamní průmysl

Česko

PRAHA Světová finanční krize bude mít vliv i na český reklamní trh a mohla by zpomalit nárůst výdajů firem na reklamu v médiích či přimět některé zadavatele k omezení svých reklamních aktivit.

„Dopad krize na českém reklamním trhu zatím příliš vidět není, ale jistě se ukáže. A může se ukázat i velmi citelně. Důvodů je několik,“ uvedl ředitel mediální agentury Media One Štěpán Wolde. Velkou část investic na českém trhu pokrývají velké mezinárodní společnosti, které podle něj na světový vývoj reagovat budou.

Podle bývalého dlouholetého šéfa Asociace komunikačních agentur a nynějšího pedagoga na pražské Vysoké škole ekonomické Jiřího Mikeše se každá ekonomická krize nějak v komerčních komunikacích a zvláště pak v reklamě projeví. Velké firmy podle něj využijí situace, že střední a malé firmy začnou své rozpočty osekávat, a jaksi „nelogicky“ naopak zintenzivní své kampaně.

Autor: