Středa 1. května 2024, Svátek práce
130 let

Lidovky.cz

Kuchyňské spotřebiče bojují proti předsudkům

Česko

PRAHA Upozorňovat na svou značku prostřednictvím poukázání na nějaký sociální problém je stále populárnější. Letos na tuto formu reklamy vsadila společnost Amica Commerce, výhradní distributor kuchyňských spotřebičů značky Amica v Česku a na Slovensku.

Až do konce tohoto roku má běžet v tištěných médiích její kampaň, kterou chce firma podle svého generálního ředitele Tomáše Blahuta vyzvat k odbourání předsudků vůči společenským menšinám, které v Česku stále přetrvávají. Kampaň používá slogan „Pozvěte přátele na večeři“, ilustrovaný mimo jiné skupinou romských hudebníků či dvojicí homosexuálů.

Kromě tištěných médií byla kampaň až do konce května tohoto roku k vidění také v České televizi v podobě dvou spotů, které vznikly pod taktovkou agentury Aimon. Tyto reklamy už neměly tak provokativní vyznění: v jednom ze spotů se u stolu k večeři sešli rockeři, ve druhém mladí lidé.

Na problémy některých sociálně menších skupin se v posledních letech zaměřilo víc kampaní. Významným projektem byla například sociální kampaň „Česká ghetta“, k jejíž realizaci se před více než dvěma lety spojily společnost Člověk v tísni, kapela Gulo Čar a společnost BigBoard Praha. Tento projekt si kladl za cíl přispět k likvidaci chudinských ghett. Koncem roku 2006 pak proběhla českými médii další kampaň „Hlídejte si své předsudky“, která byla součástí čtyřletého programu romské integrace.

Autor: