Firma Quo ale dobře věděla, co dělá. S ministerstvem totiž podepsala nájemní smlouvy až na dvacet let. Vypovědět takový kontrakt by přitom pro ministerstvo znamenalo velmi tučné penále. Ostatně Quo, respektive její nástupnická společnost NewsOutdoor je doteď hlavním hráčem mezi poskytovateli reklamy u českých silničních tahů.
Pravý billboardový boom začal v půli devadesátých let. Až na přelomu milénia ministerstvo dopravy obrátilo a začalo proti přílivu billboardů brojit. „Tam už byly jasné tlaky neprodlužovat smlouvy a nové nepodepisovat. Dělaly se velké zátahy na černé billboardy. Od té doby počet poutačů postupně klesá,“ popisuje změnu postoje jeden z tehdejších zaměstnanců ministerstva. I přesto se však našly firmy, které dokázaly zpřísňující se postup ministerstva obejít. Své billboardy totiž postavily až za ochranným pásmem dálnice, kde jim je ministerstvo nemuselo schvalovat. To je případ obřích orlic Mattoni, které stojí v polích daleko od dálnice. I vůči nim se dopravní resort snažil bojovat, když ochranné pásmo prodloužil až na 250 metrů.