Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Letenky do Číny trhají rekordy

Česko

Olympijské hry pomáhají lákat do Číny turisty * Politická situace pro ně není překážkou

PRAHA Navzdory protestům proti olympiádě v Pekingu a kritice zahraničních médií se Číně daří plnit jeden z cílů olympijských her. Země se díky pořádání her mezi lidmi zapsala jako turistická destinace a zájem o cesty do Číny prudce narůstá. Dokazuje to především rostoucí množství prodaných letenek.

„Co se týče července a srpna, již nyní vidíme výrazný meziroční nárůst, a to v řádu stovek procent,“ popsala Eva Tomčiaková za British Airways. Společnost podle ní s blížícím se termínem olympiády očekává další posilování poptávky. Zájem o letenky se přitom neomezuje pouze na Peking.

„Největší poptávka je po letenkách v termínech před a v průběhu konání olympijských her. Sportovci i návštěvníci často plánují v Číně po jejich konci zůstat a cestovat. Někteří z nich se proto do Evropy vracejí například přes Šanghaj nebo Nanjing, a zvýšená poptávka se tedy netýká pouze Pekingu,“ uvedl Jan Laštovička ze společnosti Lufthansa. Nárůst je vzhledem k rozvoji obchodních styků viditelný ve všech cestovních třídách, nejen v těch turistických.

Za celý minulý rok navštívily Čínu čtyři tisíce českých turistů, zatímco jen vstupenek na olympiádu má letos Česká republika šest tisíc a všechny jsou rozebrané.

Když se k tomu připočtou běžní turisté a tradiční růst mezi deseti a dvaceti procenty, bude rozdíl enormní. Přestože se s růstem počítá i do budoucna, mezi nejoblíbenější destinace se Čína nejspíš nezařadí. Zájem o cestování do Číny potvrzují také české cestovní kanceláře. „Poznávací zájezdy do Číny patří v poslední době mezi vyhledávané dovolené. Zájem Čechů o tuto destinaci je velký. Očekáváme přitom, že se v tomto směru nic nezmění ani po skončení olympiády, kdy pro mnohé může být zážitkem například návštěva olympijského stadionu,“ řekl Tomáš Brejcha, mluvčí cestovní kanceláře Čedok.

Samotná pošramocená pověst her v Pekingu přitom neznamená pro Čechy nějaký zásadní problém. „Český turista není tolik politicky uvědomělý jako třeba americký. Klienty cestovních kanceláří politická situace obecně nezajímá,“ vysvětlil Tomio Okamura z Asociace cestovních kanceláří a agentur. Dalším podobným příkladem je podle něj i Kuba. „Výjimečnost zážitku je pro Čechy nejdůležitější,“ dodal Okamura.

Celosvětově je Čína čtvrtou nejnavštěvovanější zemí s přibližně padesáti miliony návštěvníků ročně. Větší zájem je jen o Spojené státy, Španělsko a lídra žebříčku Francii, do které ročně zavítá asi 80 milionů zahraničních turistů. Pětku nejpopulárnějších států pro turisty pak uzavírá Itálie.

Mezi Čechy vede v popularitě zahraničních dovolených Chorvatsko. Hojně vyhledávanou destinací je také Slovensko.

Autor: