Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Lidé musí brát práci za vlastní

Česko

„Je těžké najít správnou míru mezi přátelstvím a pracovním vztahem,“ říká Michal Nýdrle, většinový majitel on-line marketingové agentury Studio Nydrle. Jak se dnes stále víc mluví o reklamním využívání internetových komunitních sítí, je o jeho nevelké firmě víc a víc slyšet. Právě ona totiž realizovala na těchto sítích nejednu kampaň.

V zasedačce Studia Nydrle v Praze na Žižkově visí velký plakát se stejnojmennou firmou kdesi v americkém městě. Michal Nýdrle se ale před ním odmítá fotit a trochu ostýchavě to vysvětluje. „To je firma mého strýce v Hollywoodu. Ani on, ani já bychom nebyli rádi, kdybych se tu s ní vytahoval.“

Režisér, kameraman a producent hudebních klipů a reklam Petr Nýdrle, který v 80. letech emigroval do Spojených států, představuje pro svého synovce svého druhu ikonu. „Určitě je pro mě vzorem pracovitostí a tím, jak se dokázal vypracovat. Po emigraci začínal v Americe z ničeho a vybudoval významnou firmu. Pro zajímavost, byl také jedním z producentů oscarového filmu Edith Piaf,“ říká o něm Michal Nýdrle.

Začal jako noční recepční Nyní sedmadvacetiletý Michal Nýdrle začal svým způsobem také z ničeho. Během vysokoškolských studií si potřeboval přivydělat, takže nejdřív brigádničil jako noční recepční, a když si z výdělků koupil první laptop, spustil výrobu webových stránek pro různé restaurace. Jeho práce se na trhu chytla, a tak v roce 2002 založil spolu s Lucií Novákovou eseróčko nazvané Studio Nydrle. To se zhruba do dvou let po svém vzniku soustředilo na vytváření on-line marketingových strategií pro realitní trh, jenž právě v té době zažíval velký boom. „Agentury, které dokázaly v téhle době porozumět developerským společnostem a jejich potřebám v různých segmentech, byly docela žádané, takže jsme si vytvořili docela širokou síť klientů,“ vzpomíná Michal Nýdrle. „Pro firmu Colliers International jsme vytvářeli její on-line marketingovou strategii pro trhy v Česku, Polsku, na Slovensku, v Maďarsku a v Rumunsku. Víte, jak to chodí: když se dobře uvedete u jednoho zákazníka, můžete se dostat i k velkým mezinárodním hráčům, pokud v České republice působí.“

Dalším velkým mezníkem ve vývoji Nýdrleho agentury se stal rok 2007, kdy pro nově otevřený pražský salon britského kadeřnictví Toni&Guy spustila první videoweb v Čechách se zpěvačkou Ivou Frühlingovou coby průvodkyní. „Tenhle projekt najednou ukázal možnosti webové stránky. Zpracovali jsme jej i do podoby případové studie a začali nabízet zákazníkům také vlastní produkci. Tím se nám podařilo snížit jejich náklady vznikající platbou různých třetích stran,“ vysvětluje manažer.

Bomba jménem Facebook Třetí významný rozvojový impulz přišel loni a týkal se dnes populární komunitní internetové sítě Facebook. Když se dnes v nějakém médiu mluví o zajímavé reklamní kampani na této síti, stojí za její aplikací dost často právě žižkovské studio. „Boom Facebooku trvá ve světě zhruba tři roky, u nás je to záležitost asi jednoho roku,“ říká Michal Nýdrle. „My jsme začali dělat první aplikace koncem loňského roku. Velká bomba byl projekt pro T-Music, kampaň spojená s hudební skupinou Wohnout, kde jsme využívali návštěvníky Facebooku jako médium - pobavili jsme je a oni nám generovali další přístupy na T-Music prostřednictvím svých známých, které zvali právě přes Facebook. Tahle síť vytvořila asi 40 procent celkové návštěvnosti T-Music, a přitom šlo o neplacené médium.“ Původní spolumajitelka Lucie Nováková loni na podzim ze společnosti vystoupila a Michal Nýdrle se tak stal devadesátiprocentním vlastníkem firmy - zbývajících deset procent drží obchodní partner Jan Havaš. „Já jsem víc člověk navenek, reprezentuji firmu z hlediska nového byznysu. Honza se stará o interní organizování práce na zakázkách. Jinak máme další čtyři vedoucí pracovníky: jeden člověk se stará o produkci, druhý o nasazení kampaní v médiích, třetí o kreativitu a koncepci a čtvrtý o technologický vývoj. Nejsme velká firma, celkem máme do dvaceti zaměstnanců, což je podle mě udržitelné a uříditelné množství z hlediska flexibility a efektivnosti, jakou potřebujeme,“ popisuje rozdělení práce Michal Nýdrle.

Od svých lidí chce podle svých slov určitou proaktivitu. „Věřím, že se mi v nich podařilo vyvolat pocit zodpovědnosti k této firmě a snahu odvést maximum. Chci lidi se zápalem, kteří odevzdávají včas svůj díl práce, a ode všech čekám, že v momentě, kdy máme konkrétní zakázku, se jí chytí jako své vlastní. Přičemž není tak jednoduchá věc takové lidi najít. Je jich málo a je těžké si je odzkoušet, stejně jako určit jistou hranici mezi přátelstvím a pracovním vztahem. Kdybychom vyrostli do podoby větší firmy, asi bychom už nedokázali být tak flexibilní, protože bychom si museli předávat jednotlivé díly zakázek daleko formálnějším způsobem a nedosáhli bychom rychlosti, kterou teď máme. Občas si už vybíráme práci, abychom naše interní zaměstnance nepřetížili. A nechceme dohánět kapacitu externisty. Těch se dá využít možná u některých dlouhodobých projektů, ale ne u nárazovek, kterých je v poslední době pořád víc.“ Zakázek přibývá Na růstu zakázek se podle Nýdrleho podepisuje (možná paradoxně) i současná ekonomická situace. „Marketing má menší rozpočty, a marketingoví manažeři proto víc přemýšlejí o alternativách, nechtějí už tolik utrácet v tradičních médiích. Přesun investic na internet je velmi znatelný také u nás, od začátku roku se nám podařilo do konce června udělat tři čtvrtiny celkového obratu za loňský rok.“

Další potenciální rozvoj své firmy vidí Michal Nýdrle v oblasti tvorby interaktivního obsahu. Nebrání se ani zahraniční expanzi: k 1. červnu otevřelo Studio Nydrle pobočku v Bratislavě, která se naplno rozběhne v létě. „V současné době formujeme realizační tým.“

***

MICHAL NÝDRLE

Rodina: „Částečně v Praze, částečně mimo Prahu na farmě, kam se jezdím občas v neděli relaxovat a projet na koni.“ Auto: BMW 120 D Oblíbená hudba: „Můžu poslouchat cokoli... Jazz, 80th, house techno music... Nejsem specialista na hudební směry, to spíš přítelkyně.“ Volný čas: „Trávím ho s přáteli. Občas hraju golf, ale velice špatně. Jak se říká, když máte handicap nad 45, žijete normální život. Když ho máte pod dvacet, ztrácíte práci, a když pod deset, ztrácíte manželku. Já mám úplně normální život.“ Oblíbená dovolená: „Zrovna v pátek jedu na Sardinii. Je to má první dovolená po několika letech. Takže Sardinie.“

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!