„Billboardy jsou začátkem sofistikované kampaně, jež má klientům pomoci se orientovat.
Upozorňujeme je, že dojde k velkým změnám, na které je třeba se připravit,“ řekl generální ředitel Oborové zdravotní pojišťovny Ladislav Friedrich.
Pojišťovna například vydá speciální číslo časopisu, ve kterém se její klienti dozvědí, jaké regulační poplatky kde zaplatí, jak má vypadat účtenka od lékaře či lékárníka či jak jim bude proplácen případný přeplatek přes pětitisícový limit.
Hutnická zdravotní pojišťovna podle svého mluvčího Josefa Křivánka zřídí rovněž telefonické centrum, kam se budou moci klienti obracet s konkrétními dotazy. Jako tahák pro pojištěnce navíc hodlá nabídnout i novou internetovou službu, díky níž se každý dozví, kolik na regulačních poplatcích v aktuálním roce už zaplatil. „Na projektu se pracuje. Klientovi by měl umožnit na zabezpečeném serveru nahlédnout do jeho individuálního účtu a zjistit, jak je na tom vzhledem k pětitisícovému limitu,“ nastínil mluvčí pojišťovny Křivánek.
Podobnou věc chystá i MetalAliance. „Chceme, aby lidé mohli co možná nejvíce využít elektronické komunikace,“ řekl generální ředitel Vladimír Kothera. Elektronickou formu bude mít i část vysvětlovací kampaně.
Největší tuzemská pojišťovna, VZP, plánuje obeslat 2,5 milionu svých klientů časopisem s podrobnými informacemi o změnách. „Oslovíme především ženy od 18 do 50 let, u nichž je předpoklad, že se informace dostanou k celé rodině,“ uvedla mluvčí VZP Jana Víšková. „Následně připravíme další informační materiály s odpověďmi na konkrétní dotazy,“ slíbila.
Vlastní informační brožuru chystá i ministerstvo zdravotnictví. Na svých webových stránkách už zveřejnilo podrobný „manuál“ pro lékaře, lékárníky a pojišťovny.
Lidé se dozvědí, jaké regulační poplatky kde zaplatí, jak má vypadat účtenka od lékaře či lékárníka