Pondělí 6. května 2024, svátek má Radoslav
130 let

Lidovky.cz

Lidl měl loni po letech ztrát rekordní zisk

Česko

PRAHA Příklon zákazníků k levnějšímu zboží ukazují výsledky hospodaření diskontního řetězce Lidl v Česku. V účetním roce 2008/2009 vykázal v Česku po několika předchozích ztrátových letech rekordní zisk 906 milionů korun. V roce předchozím měl Lidl ztrátu 52,5 milionu korun. Údaje pocházejí z účetní závěrky společnosti Lidl ČR, která byla zveřejněna ve Sbírce listin. Lidl na český trh vstoupil v roce 2003 a letos v lednu provozoval zhruba 210 diskontních prodejen. Tržby sítě tuzemských prodejen Lidl v roce 2008/2009 vzrostly meziročně o 12 procent na 18,9 miliardy korun.

Lidl patří spolu s hypermarkety Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Mezi tuzemskými diskontními řetězci Lidl předloni obsadil druhé místo za společností Penny Market, jejíž odhadované tržby činily 20 miliard korun.

Lidl hodlá dál expandovat a v následujících letech plánuje až desítky nových obchodů. „Do budoucna chceme v expanzi pokračovat stejným tempem. Nezáleží ale jenom na našich plánech na papíře. Záleží i na tom, jak se bude dlouhodobě vyvíjet kupní síla v Česku. Pokud poroste, tak bude pokračovat i expanze,“ řekl již dříve jednatel Lidl ČR Vít Pravda.

Český trh navzdory mohutné expanzi obchodních řetězců v uplynulých letech podle Pravdy stále nabízí vhodné lokality pro otevírání nových prodejen. „Saturace trhu v dlouhodobém horizontu neexistuje, protože trh a kupní síla obyvatel se stále vyvíjí,“ podotkl Pravda.

Obchodní řetězce v Česku již mají zpravidla obsazena velká města a nyní se podle odborníků budou stále častěji zaměřovat na menší s 5000 až 30 000 obyvateli. „V menších městech, kde se třeba před deseti lety nevyplatilo prodejnu otevřít, to dnes už nemusí platit a za pět či deset let už vůbec,“ říká Pravda.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!