Lidl patří spolu s hypermarkety Kaufland do německé maloobchodní skupiny Schwarz. Mezi tuzemskými diskontními řetězci Lidl předloni obsadil druhé místo za společností Penny Market, jejíž odhadované tržby činily 20 miliard korun.
Lidl hodlá dál expandovat a v následujících letech plánuje až desítky nových obchodů. „Do budoucna chceme v expanzi pokračovat stejným tempem. Nezáleží ale jenom na našich plánech na papíře. Záleží i na tom, jak se bude dlouhodobě vyvíjet kupní síla v Česku. Pokud poroste, tak bude pokračovat i expanze,“ řekl již dříve jednatel Lidl ČR Vít Pravda.
Český trh navzdory mohutné expanzi obchodních řetězců v uplynulých letech podle Pravdy stále nabízí vhodné lokality pro otevírání nových prodejen. „Saturace trhu v dlouhodobém horizontu neexistuje, protože trh a kupní síla obyvatel se stále vyvíjí,“ podotkl Pravda.
Obchodní řetězce v Česku již mají zpravidla obsazena velká města a nyní se podle odborníků budou stále častěji zaměřovat na menší s 5000 až 30 000 obyvateli. „V menších městech, kde se třeba před deseti lety nevyplatilo prodejnu otevřít, to dnes už nemusí platit a za pět či deset let už vůbec,“ říká Pravda.