Neděle 16. ledna 2022, svátek má Ctirad
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet

Lidovky.cz

Lidl smazal kříže z řeckých kostelů. Ctíme náboženskou neutralitu, vysvětluje

Česko

  17:50
PRAHA/BRUSEL - Do obchodního řetězce Lidl přišel „řecký týden“. Na obalech potravin se objevil motiv slavných modrých kupolí z řeckého ostrova Santorini, z nichž však zmizely pravoslavné kříže. Lidl se hájí, nechtěl prý nikoho urazit, za nápadem stojí „mezinárodní tým“ a součástí obchodní politiky firmy je zachování náboženské a politické neutrality.

Obal řetězce Lidl v rámci „řeckého týdne“. foto: Lidl

Romantický ostrov Santorini je jeden ze symbolů Řecka - mimo jiné i díky ikonickým modrým kupolím na bílých budovách, které zdůrazňují barvu okolního moře. Německý řetězec Lidl proto pro svůj „řecký týden“ v Evropě použil v propagačních materiálech i na obalech jogurtů, oliv či sýrů feta fotografii místní scenérie. Odstranil z ní však křesťanskou symboliku.

Lidl použil v letáku modela tmavé pleti. Kritice rasistů neustoupí

„Design obalu nebyl navržen v České republice, ale byl vytvořen mezinárodním týmem. Součástí naší obchodní politiky jako mezinárodní obchodní společnosti je zachování náboženské a politické neutrality,” cituje server Novinky.cz vyjádření Kateřiny Jaškové z oddělení firemní komunikace Lidlu.

Taštičky z listového těsta se špenátem
Pyrgos - obdivovat zde můžete hned několik kostelů

Marketingový přešlap vedl k řadě negativních reakcí uživatelů na oficiální facebookové stránce společnosti. Nejprve se objevily v zahraničí. „Jsem šokován obchody Lidl, které sice prodávají výrobky (z Řecka, pozn. red.), ale vymazaly část jeho krajiny a jeho kultury,“ cituje belgická televize RTL jednoho ze zákazníků. Podobně se k rozhodnutí řetězce postavili čeští klienti, na Facebooku výrazně převažují nesouhlasné komentáře. „Nesouhlasím a je mi odporné retušování křížů na kostelech v rámci vaší kampaně. Budu minimalizovat jakékoli útraty v řetězci,“ uvádí například jeden z rozhořčených uživatelů Facebooku na oficiální stránce Lidl v Česku.

Skutečný pohled na Santorini

Jsem šokovaný a mám strach, prohlásil model tmavé pleti z letáku Lidl

Někteří Češi v souvislosti s kontroverzním krokem Lidlu připomínají událost z ledna tohoto roku, kdy se na letáku v řetězci Lidl objevil model černé pleti a obchodní řetězec čelil na sociálních sítích nenávistným útokům. „Jak mně byl černoch na vašich letácích absolutně jedno, tak to, co jste předvedli s řeckými kostely je absolutně nepřípustné,“ napsal jiný uživatel, který rovněž vyjádřil své rozhořčení nad marketingovým krokem řetězce.

Autoři: ,

Velký test samotestů na covid: lépe fungují výtěrové, některé neodhalí nic

Premium Ještě před dvěma lety znamenaly dvě čárky na testu, že se budou chystat křtiny, delta byly americké aerolinky, gama...

Nečekaný příbuzenský vztah. Vévodkyně Kate a Meghan pojí krev Přemyslovců

Premium Učebnice mluví jasně. Přemyslovci vymřeli po meči v roce 1306, kdy byl mladičký král Václav III. zákeřně zavražděn...

Češi investují do kryptoměn ve velkém. Stát řeší, jak je přinutit přiznat zisky

Premium Ještě nedávno byly virtuální měny jako bitcoin investicí především pro lidi, kteří chtěli experimentovat a nebáli se...

Mohlo by vás zajímat