Největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports vstoupil na tuzemský trh v říjnu 2007, kdy koupil 22 prodejen City Sport se značkovým sportovním zbožím.
„V následujících pěti letech plánujeme na území ČR postupně otevřít několik desítek nových obchodů, abychom dosáhli cílového počtu 70 prodejních jednotek,“ uvedla společnost Lifestyle Sports Czech na svých internetových stránkách.
Výdaje tuzemských domácností za sportovní aktivity v posledních letech rostou.
Sportující rodina podle loňského průzkumu společností Incoma GfK a GfK Czech ročně za sport utratila v průměru 23 220 korun, což bylo o 2000 korun více než předloni. Sportu se věnuje 53 procent obyvatel ČR a mezi nejoblíbenější sporty patří plavání, turistika, cykloturistika, fotbal a sjezdové lyžování. A stále módní inline bruslení.
Češi přitom podle odborníků nakupují značkové sportovní oblečení a vybavení hlavně ve specializovaných sportovních prodejnách, které preferovalo 80 procent účastníků průzkumu. Prodej sportovních potřeb se v ČR proto postupně koncentruje do řetězců specializovaných prodejen.
Mezi hlavní hráče na českém trhu patří sítě sportovních obchodů Gigasport, Hervis, Sportisimo či Intersport. Konkurence v tuzemském maloobchodu se sportovním zbožím je stále tvrdší, jelikož na místní trh vstupují noví silní zahraniční obchodníci. Do Česka se nyní chystá francouzský Decathlon, který provozuje největší síť obchodů se sportovním zbožím v Evropě. První tuzemskou velkoplošnou prodejnu plánuje Decathlon otevřít příští rok na jaře v Liberci.
***
Největší irský prodejce sportovního oblečení Lifestyle Sports vstoupil na tuzemský trh v říjnu 2007, kdy koupil 22 prodejen City Sport