Úterý 14. května 2024, svátek má Bonifác
130 let

Lidovky.cz

Likérka Fruko - Schulz zaznamenala rekordní zájem o tuzemský rum. Jde o nejprodávanější alkohol u nás

Česko

  9:30
JINDŘICHŮV HRADEC - Jindřichohradecká likérka Fruko - Schulz, po Božkovu druhý největší výrobce tuzemského rumu v ČR, zaznamenala letos rekordní zájem o tuzemák. Odběratelé včetně řetězců se předzásobují kvůli spotřební dani, která od ledna 2020 vzroste. Z likérky nyní vyjíždí denně šest kamionů s lihovinami. Za říjen až prosinec vyrobí letos firma asi 1,5 milionu půllitrových lahví rumu. ČTK to řekl ředitel firmy Josef Nejedlý. Likérka, kterou vlastní ruský holding Ladoga, zaměstnává 85 lidí.

Ilustrační foto foto: Fruko Schulz

Připravte si oblíbené koktejly z rumu

Předvánoční zájem o rum je enormní. Likérka ho vyrobí ročně asi čtyři miliony lahví. „Od 1. ledna se má zvýšit spotřební daň, takže kdo loni chtěl kamion, chce jich dnes pět, a my jsme absolutně vyprodaní. Jedeme na dvě směny, i dvanáctihodinové směny, někdy chodí lidé do práce i v sobotu. Odběratelé si chtějí koupit rum za nižší spotřební daň a udělat zásobu na příští rok,“ řekl Nejedlý, který čeká meziroční růst tržeb.

Rum prodává likérka v ČR a na Slovensku. Podle ředitele se spotřební daň zvýší od ledna „extrémně“, za půllitrovou lahev čtyřicetiprocentního rumu vzroste v lednu o 7,50 Kč. „Lihoviny budou v obchodech, když to srovnám na půllitrovku rumu, o dvacet korun nahoru. My se dostaneme se spotřební daní na úroveň Německa, budou u nás jedny z nejdražších lihovin v Evropě. Lobbovali jsme u poslanců, aby to zvýšení nebylo tak veliké, ale bohužel jsme s pozměňovacím návrhem neuspěli,“ řekl Nejedlý.

Každá čtvrtá prodaná láhev u nás je tuzemák

Tuzemák je nejprodávanější lihovina v zemi. Každá čtvrtá prodaná lahev alkoholu je tuzemský rum.

Loni vyrobila jindřichohradecká likérka 3,09 milionu litrů alkoholu, meziročně zhruba o deset procent méně. Tržby z prodeje výrobků, služeb a zboží klesly o dvě procenta na 206,5 milionu Kč. Provozní zisk byl loni 1,9 milionu Kč, meziročně o 57 procent nižší. Ovlivnila ho hlavně cenová válka na českém trhu, uvádí firma ve výroční zprávě

Likérka vyváží pětinu výroby téměř do 40 zemí, z toho do Ruska mířilo loni 60 procent. Loni exportovala firma 660 000 litrů alkoholu, což je nárůst o devět procent. Na tržbách se vývoz podílel ze 34 procent.

Ladoga vlastní 100 procent akcií likérky. Společnost Fruko - Schulz navázala na tradici firmy Moritz Schulz, jež ve městě vyráběla ovocná a dezertní vína od roku 1898. Po znárodnění v roce 1948 spadal podnik pod skupinu Jihočeská Fruta. V roce 1993 vznikla společnost Fruko - Schulz.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!