Pondělí 13. května 2024, svátek má Servác
130 let

Lidovky.cz

Limuzína pro řidiče? Nadšeného řidiče!

Česko

Stojí poněkud stranou segmentu luxusních limuzín. Maserati Quattroporte Sport GT S místo velkých gest sází na jemnou sportovní eleganci spojenou s nečekaně dravým a ostrým jízdním projevem.

Kdybyste nevěděli, že sedíte ve čtyřdveřové limuzíně s délkou přesahující pětimetrovou hranici a hmotností atakující dvě tuny, ani si to při jízdě neuvědomíte. Maserati Quattroporte v provedení Sport GT S totiž tyto vlastnosti dokonale maskuje. Za jeho volantem zažijete pocity jako v opravdovém sportovním voze.

Řídit ho je speciální zážitek. Díky klasické koncepci s motorem vpředu a pohonem zadních kol by se chtělo říci, že se jedná o zážitek klasický, ale ono tomu tak není. O tomto voze platí, že čím s ním jedete rychleji, tím silnější máte pocit, že se cítí lépe a tím více emocí rozdává.

Nájezdové rychlosti do zatáček i samotná schopnost zatočení jsou na zcela výjimečné úrovni. Skvělou zkušeností je také postupné gradování výkonu motoru, který dovoluje velmi citlivý přenos hmotnosti vozu z předních kol na vnější zadní kolo.

Nad vyváženým chováním velkého automobilu samozřejmě bdí stabilizační systém, avšak mohu říci, že vzhledem k citlivosti a sdílnosti, s jakou se vůz s řidičem dělí o dění pod svými koly, nebudete mít potíž, ani když elektronickou ochrannou ruku vypnete. Aktuálně dostupnou trakci zadních kol totiž odhadnete velmi přesně, a můžete na ni tudíž přirozeně reagovat.

Sport GT S je nejsportovněji laděné provedení této luxusní limuzíny. Je vybaveno atmosféricky plněným motorem 4,7 litru, který má nejen zvýšený výkon, ale především novou výfukovou soustavu. V Maserati si dali na jejím naladění opravdu záležet a vybavili ji speciální klapkou, kterou je možné stiskem tlačítka Sport otevřít.

Quattroporte není ani v běžném režimu zrovna krotký vůz, po aktivaci sportovního módu ale člověk má doslova pocit, že sedí ve Ferrari. Do uší se totiž zařezává fascinující jekot, který je tak melodický a přitom ryzí, že s trochou nadsázky dokáže nahradit otáčkoměr. Podle jeho intenzity s naprostou přesností odhadnete aktuální otáčky.

Když pomineme úpravy vnějšího vzhledu v podobě dramatičtější masky chladiče, je největší změnou modelu Sport GT S především podvozek. Kvůli přesnosti není aktivní, ale je vybaven tužšími tlumiči a sníženou světlou výškou.

Do teritoria Maserati Quattroporte nedávno vstoupilo Porsche Panamera, které hlavně v provedení Turbo okouzluje silou motoru. Po testu modelu Sport GT S však musím říci, že i když v přímém směru je Porsche o trochu rychlejší, celkovým projevem stejně jako obratností a zaměřením na řidiče zůstává tato italská limuzína králem svého segmentu. Segmentu skutečného řidičského potěšení.

Tabulka

DATA

Karoserie

Rozměry 5097×1895×1438 mm

Hmotnost 1880 kg

Motor zážehový V8, 4,7 l

Výkon 323 kW (440 k)/7000 min-1

Toč. moment 490 N.m/4750 min-1

Provozní vlastnosti

Zrychlení 0–100 km/h 5,1 s

Nejvyšší rychlost 285 km/h

Komb. spotřeba 15,7 l/100 km

Cena 3 500 000 Kč

Autor:

Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness
Vyhrajte balíček z řady sebamed Anti-Redness

Minulý týden jste soutěžili se sebamedem o kosmetiku pro nejmenší. Tento týden si pojďte zahrát o péči pro vás, a to konkrétně o řadu Anti-Redness,...