Společnost naléhá na vládu, aby zákaz přehodnotila.
Upozorňuje, že možnost prodávat alkohol bez omezení hrála roli v rozhodování StatoilHydro investovat v Litvě. V dopise, který StatoilHydro poslala litevské vládě, se píše, že její tržby z prodeje alkoholu klesly v lednu o 43 procent a celkové maloobchodní tržby o 23 procent. „V důsledku toho se může stát, že v blízké době ukončíme noční provoz našich čerpacích stanic,“ řekl Joern Madsen, regionální ředitel společnosti Energy & Retail, patřící do skupiny StatoilHydro. To podle firmy povede k masivnímu růstu nezaměstnanosti v sektoru.
Madsen dodal, že firma je připravena pomoci litevské vládě s prosazením jiných opatření, která přispějí ke snížení počtu úmrtí na silnicích. Litva se snaží bojovat s vysokou spotřebou alkoholu, která vyskočila z 6,2 litru čistého alkoholu v roce 1998 na 14,3 litru v roce 2007. Země má také největší podíl úmrtí na silnici v Evropě - 223 za rok na milion obyvatel. To je pětkrát více než v Norsku.
Policejní statistiky ukazují, že zákaz nočního prodeje alkoholu je tou správnou cestou, jak zvrátit tento trend. V období od ledna do května 2009 klesl počet nehod způsobených alkoholem o 45 procent v porovnání se stejným obdobím loňského roku.
Zákaz prodeje alkoholu v Norsku - domácím trhu StatoilHydro - je přitom ještě striktnější než v Litvě. Tamní alkoholové zákony patří k nejpřísnějším v Evropě. Čerpací stanice nesmí prodávat alkohol vůbec. Víno a pálenky se prodávají pouze ve státním monopolním řetězci Vinmonopolet. Nápoje s nižším obsahem alkoholu nesmí obchody ve většině oblastí prodávat ve všední den po osmé hodině večer a po šesté hodině večer o víkendu.
„V důsledku toho se může stát, že ukončíme noční provoz našich čerpacích stanic.“