Pátek 26. dubna 2024, svátek má Oto
130 let

Lidovky.cz

Madam, s vámi mluvím. A jsem billboard

Česko

LONDÝN/PRAHA „Hej, ty v tom růžovým! Ano, ty, co si mě právě fotíš. Řekni sýýýr,“ stojí na nápisu, který se právě objevil na obřím elektronickém displeji. Nebylo by na tom nic zvláštního, kdyby se v tu chvíli pod billboardem opravdu nezastavil muž v růžovém oděvu, který si skutečně chtěl pořídit snímek. Tento muž nebude jediný, koho letos v červenci osloví ve Velké Británii na ulici reklama osobně formulovaným vzkazem.

Speciální displeje oslovující chodce byly instalovány celkem v sedmnácti britských městech, většinou na význačných a známých místech - například na budově londýnského Imaxu nebo na jednom z domů u populárního korza Piccadilly Circus.

Reklama využívá digitální technologie takzvaných „Transvision Screens“, kdy snímá lidi, kteří jdou právě kolem nebo se na plochu zadívají, a v reálném čase komentuje prostřednictvím nápisů na elektronických displejích jejich aktuální činnost. Detailní popis této technologie však nebyl zveřejněn.

„Drzá kampaň“ propaguje značku stolní vody Glaceau VitaminWater, kterou produkuje Coca-Cola. Měla by běžet celkem šest týdnů. Coca-Cola si od ní slibuje zvýšení prodeje značky své stolní vody a nárůst počtu zákazníků zvláště mezi mladými lidmi.

Přestože podobné praktiky, připomínající Spielbergův film Minority Report, vyvolávají zatím velmi kontroverzní reakce, pokusů na toto téma přibývá. Před časem se tak objevil na štítové stěně jednoho z domů na newyorském Manhattanu billboard, který pomocí technologie „audio spotlight“ oslovoval kolemjdoucí - hlas přitom slyšel pouze ten, kdo vstoupil do vymezeného prostoru, na který mířilo speciální vysílací zařízení. Zvuk pak uslyšel jakoby přímo u ucha.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!