Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Made in UEFA

Česko

Sponzorský diktát tentokrát dopadne i na fanoušky

Představte si, že by na pondělní koncert skupiny Metallica do pražského Edenu přišel fanoušek v tričku jiné rockové kapely. Třeba Iron Maiden. A pořadatelé by ho hned u vchodu zarazili: „Takhle ne. Tady jste na koncertě Metalliky a povolená jsou jen její trička. Převléknout, jinak vás nemůžeme pustit dovnitř.“

Absurdní? Na koncertě zatím ano. Jenže na fotbale už se o takových pravidlech začíná uvažovat.

Na právě začínajícím Euru hodlají organizátoři zakázat vstup na stadiony těm fanouškům, kteří by na oblečení propagovali firmy, které nejsou oficiálním sponzorem šampionátu. To lze ještě pochopit: UEFA se tak chce bránit velkým organizovaným akcím konkurenčních firem. Jenže UEFA se chystá podobná pravidla zavést i v zónách pro fanoušky, které jsou ovšem spravovány městy.

Báječný nápad.

Stadiony a arény se jmenují po firmách, z tradičních názvů klubů často zbyly jen trosky na pozadí hrdých sponzorských nápisů, a teď konečně došlo i na fanoušky. UEFA by příště mohla spolu se správnou značkou trička kontrolovat i to, zdali se člověk chystá fandit tomu „správnému“ mužstvu. Které to ale bude? Puma Česká republika, nebo Adidas Švýcarsko?

Čtěte „Na Euro...“ na str. 7

Autor:

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...