Společnost podle exekutivní ředitelky ČEZ Prodej Zuzany Řezníčkové má ročně zhruba 3,8 milionu požadavků od klientů, z toho 0,6 procenta, tedy přes 22 tisíc, tvoří stížnosti a reklamace.
Na ombudsmana se může obrátit zákazník, jenž nebyl spokojen s vyřízením stížnosti nebo reklamace, kterou dříve podal u některé ze společností skupiny ČEZ. Nespokojení zákazníci se mohou ozývat písemně nebo elektronicky. V případě, že to bude nezbytné, následuje osobní projednání případu, uvedl Sedlák.
ČEZ má ročně zhruba 3,8 milionu požadavků
od klientů, z toho 22 tisíc tvoří stížnosti „Pravidla pro způsob komunikace zákazníka s ombudsmanem jsou jasně určena,“ podotkl šéf úřadu. Do pěti dnů od přijetí námětu obdrží zákazník takzvaný akceptační dopis, do 30 dnů bude mít stanovisko, popřípadě vyrozumění o stavu podání. V případě delšího šetření ombudsman do dalších 30 dnů kontaktuje zákazníka. Institut obdržel 16 podnětů, dva z nich byly náměty a zbytek tvořila podání. Čtyři z nich neměla relevantní charakter, měla být směřována na příslušnou společnost ze skupiny ČEZ. Pouze sedm podání bylo relevantních, z toho jedno bylo vyřešeno do dvou týdnů, ostatní jsou v řešení, řekl Sedlák.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava