Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

McDonald’s v Česku ztrácí, ale věří v obrat

Česko

PRAHA McDonald’s, největší z řetězců rychlého občerstvení, který působí na českém trhu, ohlásil za první čtvrtletí meziroční pokles hrubých tržeb o 1,3 procenta. McDonald’s za první tři měsíce letošního roku utržil na českém trhu cca 850 milionů korun. A do českých poboček McDonald’s přišlo i méně lidí než ve stejném období roku 2008.

Pracovníci řetězce obsloužili mezi 1. lednem a 31. březnem něco přes 13,2 milionu zákazníků, což představuje meziroční pokles o 1,7 procenta.

Podle finanční manažerky českého zastoupení firmy Mirky Nechybové není hlavním důvodem propadu pokračující hospodářská krize. Začátek loňského roku byl totiž pro McDonald’s ve znamení marketingové akce spojené se slevovými kupony, která se však letos neopakovala.

„Dalším důvodem je fakt, že letošní čtvrtletí bylo o jeden den kratší než stejné období loňského roku,“ dodala Nechybová.

I přes pokles v prvním čtvrtletí počítá český McDonald’s letos s růstem. Ke znovuoživení byznysu v Česku má řetězci pomoci až pět nových restaurací, které plánuje otevřít v průběhu roku, a renovace těch stávajících.

Od dubna navíc řetězec rozšířil svůj sortiment levnějších jídel.

Za celý loňský rok, který byl pro českou pobočku McDonald’s historicky nejlepší, se řetězci zvýšily tržby téměř o 18 procent na necelých 3,8 miliardy korun.

Celkem McDonald’s loni obsloužil v 78 českých restauracích téměř 60 milionů zákazníků. Ti snědli téměř 25 milionů cheeseburgerů a pět milionů BigMaců, 17 milionů porcí hranolků a navrch si dali téměř 1,5 milionu litrů zmrzliny.

Autor:

Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA
Rozdáváme kojenecké mléko Hipp ZDARMA

HiPP rozšiřuje své portfolio kojeneckého mléka o nový typ obalu. Novinka přichází ve formě HiPP COMBIOTIK® v plechové dóze, 800 g, která nabízí...