Pracovníci řetězce obsloužili mezi 1. lednem a 31. březnem něco přes 13,2 milionu zákazníků, což představuje meziroční pokles o 1,7 procenta.
Podle finanční manažerky českého zastoupení firmy Mirky Nechybové není hlavním důvodem propadu pokračující hospodářská krize. Začátek loňského roku byl totiž pro McDonald’s ve znamení marketingové akce spojené se slevovými kupony, která se však letos neopakovala.
„Dalším důvodem je fakt, že letošní čtvrtletí bylo o jeden den kratší než stejné období loňského roku,“ dodala Nechybová.
I přes pokles v prvním čtvrtletí počítá český McDonald’s letos s růstem. Ke znovuoživení byznysu v Česku má řetězci pomoci až pět nových restaurací, které plánuje otevřít v průběhu roku, a renovace těch stávajících.
Od dubna navíc řetězec rozšířil svůj sortiment levnějších jídel.
Za celý loňský rok, který byl pro českou pobočku McDonald’s historicky nejlepší, se řetězci zvýšily tržby téměř o 18 procent na necelých 3,8 miliardy korun.
Celkem McDonald’s loni obsloužil v 78 českých restauracích téměř 60 milionů zákazníků. Ti snědli téměř 25 milionů cheeseburgerů a pět milionů BigMaců, 17 milionů porcí hranolků a navrch si dali téměř 1,5 milionu litrů zmrzliny.