České zastoupení Mercedesu například podepsalo smlouvu s půjčovnou automobilů Sixt.
Tím si zajistilo odběr celkově třiceti automobilů třídy B poháněných stlačeným zemním plynem.
„Před rokem jsme pro zákazníky připravili prvních deset vozů s pohonem na stlačený zemní plyn. Zákazníci s nimi měli dobré zkušenosti,“ zdůvodnil novou zakázku s Mercedesem František Pačes, generální ředitel autopůjčovny Sixt.
Mercedes navíc letos uzavřel i výhodnou smlouvu s energetickou skupinou ČEZ. V ní se ČEZ zavázal koupit více než sto vozů třídy G v pracovní úpravě.
„V plánu máme i další projekty s E-ON a Pražskou Plynárenskou,“ vysvětlil Till Oberwörder, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika. Ke konci minulého roku stihl Mercedes vytvořit další výhodné partnerství: podepsal zakázku s pražskou taxislužbou Citi taxi. Ta má do roku 2013 odebírat minimálně čtyřicet aut této značky ročně. Automobilka tak jedním podpisem prodala sto dvacet automobilů.
Audi a BMW zákazníky tají Mercedes i díky těmto smlouvám dokázal v květnu prodat na českém trhu více aut než jeho konkurence: BMW a Audi. Poskočil tak z třetího místa na první.
V červnu už ale v pořadí prodejnosti luxusních vozů kralovala BMW před Audi a Mercedesem. Audi, které spadá do koncernu Volkswagenu, je přesto dlouholetou jedničkou v prodejnosti na českém trhu.
Klíčoví pro tuto značku jsou právě firemní klienti. Představují totiž osmdesát procent současných prodejů Audi oproti dvaceti procentům soukromých zákazníků. Konkrétnější informace o svých zákaznících, ale odmítla automobilka prozradit.
První letošní čtvrtletí patřil český trh BMW. Vozy této značky lze spatřit ve službách několika větších hotelů.
„Rozvoj a získávání korporátních zakázek je pro společnost BMWGroup v České republice důležitou aktivitou,“ řekla k tomu Kateřina Cmutová, tisková mluvčí BMW v České republice. „Ke konkrétním smlouvám bychom se neradi, a to i s ohledem na naše partnery, vyjadřovali,“ dodává.