Pátek 24. května 2024, svátek má Jana
  • Premium

    Získejte všechny články mimořádně
    jen za 49 Kč/3 měsíce

  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
130 let

Lidovky.cz

Mercedes prodal třicet vozů autopůjčovně

Česko

PRAHA Výrobci luxusních aut se již otřepali z ekonomické krize a získávají v tuzemsku nové lukrativní kontrakty.

České zastoupení Mercedesu například podepsalo smlouvu s půjčovnou automobilů Sixt.

Tím si zajistilo odběr celkově třiceti automobilů třídy B poháněných stlačeným zemním plynem.

„Před rokem jsme pro zákazníky připravili prvních deset vozů s pohonem na stlačený zemní plyn. Zákazníci s nimi měli dobré zkušenosti,“ zdůvodnil novou zakázku s Mercedesem František Pačes, generální ředitel autopůjčovny Sixt.

Mercedes navíc letos uzavřel i výhodnou smlouvu s energetickou skupinou ČEZ. V ní se ČEZ zavázal koupit více než sto vozů třídy G v pracovní úpravě.

„V plánu máme i další projekty s E-ON a Pražskou Plynárenskou,“ vysvětlil Till Oberwörder, generální ředitel Mercedes-Benz Česká republika. Ke konci minulého roku stihl Mercedes vytvořit další výhodné partnerství: podepsal zakázku s pražskou taxislužbou Citi taxi. Ta má do roku 2013 odebírat minimálně čtyřicet aut této značky ročně. Automobilka tak jedním podpisem prodala sto dvacet automobilů.

Audi a BMW zákazníky tají Mercedes i díky těmto smlouvám dokázal v květnu prodat na českém trhu více aut než jeho konkurence: BMW a Audi. Poskočil tak z třetího místa na první.

V červnu už ale v pořadí prodejnosti luxusních vozů kralovala BMW před Audi a Mercedesem. Audi, které spadá do koncernu Volkswagenu, je přesto dlouholetou jedničkou v prodejnosti na českém trhu.

Klíčoví pro tuto značku jsou právě firemní klienti. Představují totiž osmdesát procent současných prodejů Audi oproti dvaceti procentům soukromých zákazníků. Konkrétnější informace o svých zákaznících, ale odmítla automobilka prozradit.

První letošní čtvrtletí patřil český trh BMW. Vozy této značky lze spatřit ve službách několika větších hotelů.

„Rozvoj a získávání korporátních zakázek je pro společnost BMWGroup v České republice důležitou aktivitou,“ řekla k tomu Kateřina Cmutová, tisková mluvčí BMW v České republice. „Ke konkrétním smlouvám bychom se neradi, a to i s ohledem na naše partnery, vyjadřovali,“ dodává.

Autor:

Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku
Vyhrajte rodinné vstupné do BRuNO family parku

Jestliže vás trápí proměnlivé jarní počasí, máme pro vás tip, kam vyrazit, když počasí zrovna nepřeje. BRuNO Family Park v Brně se postará o zábavu...