Snížený rating podle Moody’s odráží nízkou úroveň ziskovosti Toyoty, která bude ještě nějakou dobu přetrvávat. „Navíc její problémy s kvalitou a svoláváním vozů, které se koncentrují v USA, vytvořily značnou nejistotu ohledně její schopnosti zachovat si pozici cenového tvůrce, kterou firma v minulosti získala,“ uvedla Moody’s.
Snížený rating může negativně ovlivnit náklady firmy na nové výpůjčky. Toyota však uvedla, že tento krok pravděpodobně její podnikání neovlivní, protože nadále má rating v nejvyšší kategorii A.
Toyota byla kvůli problémům s plynovým pedálem a nechtěným zrychlováním nucena svolat po celém světě k opravě přes osm milionů automobilů, z toho zhruba šest milionů v USA. Další problémy má s brzdami u hybridních vozů Prius. Potíže se nevyhnuly ani prémiové značce Toyota Lexus. Její SUV GX 460 bylo staženo z prodeje kvůli poruše stabilizačního systému.
V USA je na Toyotu navíc podáno kvůli zraněním nebo úmrtím připisovaným nežádoucímu zrychlení nejméně 100 žalob a firmu vyšetřují vládní úřady i Kongres. Za zatajování závad, které zvyšovaly riziko nehody, už japonská firma dostala ve Spojených státech pokutu 16,4 milionu dolarů.