Původní most spadl před dvěma roky přímo před přijíždějící mezinárodní rychlík, když firma stavbu rekonstruovala. Při neštěstí osm lidí zahynulo a dalších asi devět desítek bylo zraněno.
Doplatek téměř patnáct milionů korun radní odsouhlasili na zasedání v červenci. Své rozhodnutí vysvětlují tím, že zcela nový most má vyšší hodnotu (46,2 milionu korun) než podle původního plánu most pouze zrekonstruovaný (31,9 milionu korun).
Po tragédii ve Studénce se mezi odborníky diskutovalo, zda má most znovu stavět firma ODS – Dopravní stavby Ostrava. Nakonec ji předchozí představitelé kraje zvolili, aby se potřebný most vybudoval co nejrychleji.
Původně měl Moravskoslezský kraj uhradit za rekonstrukci mostu 26,3 milionu korun. Pádem mostu se však celá věc zkomplikovala. Za nedodržení termínu rekonstrukce firmě naběhlo penále v hodnotě 19,7 milionu korun. Radní je vůči firmě uplatnili a původní fakturovanou částku 26,3 milionu korun snížili na 6,6 milionu korun. Se sumou za vyšší hodnotu mostu tedy Moravskoslezský kraj nakonec firmě zaplatil celkem 20,9 milionu korun. Podle některých stavebních odborníků tak firma vyvázla z problémů velmi dobře.
Deset lidí, kteří se podíleli na opravě mostu, čeká kvůli jeho pádu soudní líčení. Za obecné ohrožení jim hrozí až deset let vězení.
Vydání| Tato zpráva vyšla v prvním vydání
Regionální mutace| Lidové noviny - Morava