„V pondělí ráno jsme byli zhotovitelem informováni o nálezu mrtvé osoby na staveništi metra D. Podle dostupných informací se nejedná o pracovní úraz, ale údajně o sebevraždu. Je nám nesmírně líto, že došlo k lidské tragédii. Případ je v šetření policie,“ uvedl vedoucí odboru komunikace DPP Daniel Šabík.
Na místo vyrazila také pražská záchranná služba, zhruba pětatřicetiletý muž byl ale už mrtvý. „Na místě tak byl pouze koroner a případem se dále zabývají policisté,“ řekla mluvčí pražských záchranářů Jana Poštová.
S policií a Obvodním báňským úřadem (OBÚ) spolupracují i stavebníci. „Potvrzujeme , že osoba nebyla naším zaměstnancem, šlo o zaměstnance strážní služby, což je doložitelné protokolem OBÚ. Úřad a policie věc šetří, Subterra poskytla a v případě potřeby je připravena dále poskytnout oběma institucím plnou součinnost. Policie dosud nikoho z našich zaměstnanců o podání vysvětlení nepožádala,“ sdělil mluvčí stavební firmy Subterra Vladislav Beneš.
Stavba metra D započala 21. dubna 2022, kdy pražský dopravní podnik spolu s představiteli města zahájil stavbu první části linky metra D z Pankráce do Písnice. Jako první se začala stavět část trasy ze stanice Pankráce do stanice Olbrachtova. Práce na prvním úseku metra D budou trvat zhruba do přelomu let 2025 a 2026. Stavbu provádějí společnosti Hochtief, Subterra a Strabag.
Na první úsek z Pankráce na Olbrachtovu naváže část z Olbrachtovy na Nové Dvory. Náklady na stavbu by měly být při započtení inflace předběžně 52,09 miliardy korun. Přesná cena ale vzejde až z výsledku soutěže na stavebníka pro druhý zmíněný úsek. Jako poslední bude vybudován úsek z Nových Dvorů do Depa Písnice.
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz
25. dubna 2023 |