Návrh podpořili také poslanci ČSSD a někteří zelení. O tom, zda komisi skutečně zřídí, poslanci rozhodnou asi příští týden.
Výběrové řízení na dodavatele mýtného vyhlásilo ministerstvo dopravy (MD) koncem června 2005. Tendr v hodnotě 22 miliard korun vyhrála rakouská firma Kapsch s mikrovlnnou technologií. Proti výsledku tendru protestovali dva neúspěšní uchazeči. Jejich stížnost řešily soudy i antimonopolní úřad.
V první etapě se výstavba bran potýkala s mnoha problémy. Kvůli průtahům se stavebními povoleními se brány stavěly v režimu ohlášení drobných staveb, nepodařilo se také získat včas všechna povolení k elektrickým přípojkám, takže některé brány pohánějí naftové agregáty. Systém nicméně začal na začátku ledna fungovat. Mýtné tak na dálnicích a rychlostních komunikacích platí nákladní vozidla a autobusy s hmotností 12 tun a více.
Pochybnosti provázejí také dodatek ke smlouvě mezi ČR a Kapschem, který je podle některých informací pro stát nevýhodný. Kvůli podezřením na několik závažných chyb prověřuje dodatek i Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).