Neděle 12. května 2024, svátek má Pankrác
130 let

Lidovky.cz

Diskuze

‚Ambiciózní plán‘ na mýto v Praze. Nejčastějšími plátci by byli nejspíš Pražané, expert kroutí hlavou

Zavedení mýta má zachránit pražské ovzduší. Návrh radního Petra Hlubučka ale zřejmě nezíská politickou podporu. Dopravní expert upozorňuje i na další úskalí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SC

Postavte nejdrive: okruh, P+R parkoviste pro cca 100 tis. aut (nikoliv pro 3000), dalsi trasu metra, koleje na letiste - a pak mozna muzete zacit premyslet o mytu...

0 0
možnosti
JJ

J50u53r67a 15J39u21r14a27x

7. 9. 2019 16:45

V té Praze jsou snad geopatogenní zóny nebo co, a hlavně pod magistrátem ... tak kolosálně hovadný nápad ani u nás není tak úplně běžný.

0 0
možnosti
TK

A bude hůř, bez obav.

0 0
možnosti
Foto

Samozřejmě že jde o prachy. Zákon umožňující ve městech emisní zóny požaduje objízdné trasy ale při tvorbě mýta by nic takového třeba nemuselo být a penízky by se sypaly když není jiná trasa. Jo, sice nevím zda to řekl přímo ten pán, ale začít s mýtem na Jižní spojce (vnitřním okruhu) jak to prezentovala reportáž v tv logiku postrádá úplně.

0 0
možnosti
PG

ono vas to pred dalsima volbama prejde.

0 0
možnosti
JV

J45a32n 72V57a51c36e44k

7. 9. 2019 12:00

Řešení problémů musí být především věcné, technickoorganizační, ekonomické nástroje nemají potřebnou účinnost. Tzn. vypracovat koncepci dopravy (obslužnosti) v Praze, která bude naplňovat dané cíle a m.j. povede k podstatnému snížení počtu automobilů v provozu. Neobejde se to ale bez investic.

0 0
možnosti
FK

Koncepce dopravy byla pro Prahu vypracována již vícekrát, ale přijde nové vedení a smete ji se stolu. Byly by to jen další vyhozené peníze a ztráta času a pražští politici by se zase měli na co vymlouvat.

0 0
možnosti
BB

Správně. Zakázal bych auta v Praze uplně pro všechny včetně pražáků. Zdarma všem rozdat šlapací trojkolky.

0 0
možnosti
PA

P20a39v17e39l 32A60r32o16n

7. 9. 2019 11:36

V Praze bude blaze. Ještě, že jsem se odstěhoval.

0 0
možnosti
ZV

Většina aut jsou jednoválce!!!Mýto bych pro ně zavedl...(pro jednoválce).

0 0
možnosti
JN

J46i45r96k26a 19N49o66v64ý

7. 9. 2019 10:27

"Nejčastějšími plátci by byli patrně Pražané. Takový stav by byl ale podle Siroty neudržitelný. „Nezbude než z toho vyjmout rezidenty.

.

Takže stará škodovka Pražáka se nebude zpoplatňovat, protože škodí ovzduší méně, než stará škodovka vesničana, který přijede do Prahy 2x za rok? Hmm, dobrá logika!

0 0
možnosti
KS

Ať dostaví okruh a budují tramvajové tratě.

0 0
možnosti
JN

Pány z pražské koalice bych poslal makat do zemědělství, do továrny nebo hypermarketu. Pak by je ty progresivistické myšlenky rychle přešli.

0 0
možnosti
JN

Pardon, 'přešly'.

0 0
možnosti
Foto

Dvoutakt jako Trabant nebo Warburg se v Praze nevyskytuje. Už jich je velmi málo, vozidla jsou za hranicí životnosti. Ta, která dožila do dnešních dnů a dosud mají registraci, taková mají minimální roční nájezd km. Buď jsou to fandovská auta nebo stojí někde v garáži a patří nostalgickému důchodci. Tato auta téměř nic nepřispívají k celkovým emisím a jejich penalizace je zbytečná šikana. Smrad z dvoutaktu jsou nespálené uhlovodíky, s CO2 nijak nesouvisí. Jiná auta smrdí méně, ale mohou škodit víc (diesel bez filtru). Jímá mě hrůza, když čtu, jací odborníci jsou v Praze na radnici. Kromě války s Čínou a odstraňování nebo prznění památníků RA neumějí ti kujóni vůbec nic. Doprava kolabuje, mosty padají a řeči se vedou.

0 0
možnosti
ML

Za posledních snad let nepostavili ani metr okruhu, který Praha nutně potřebuje, ale řeší 3.1-čoviny, jako vyhlašování klimatické nouze.....;-€

0 0
možnosti