Postavte nejdrive: okruh, P+R parkoviste pro cca 100 tis. aut (nikoliv pro 3000), dalsi trasu metra, koleje na letiste - a pak mozna muzete zacit premyslet o mytu...
V té Praze jsou snad geopatogenní zóny nebo co, a hlavně pod magistrátem ... tak kolosálně hovadný nápad ani u nás není tak úplně běžný.
Samozřejmě že jde o prachy. Zákon umožňující ve městech emisní zóny požaduje objízdné trasy ale při tvorbě mýta by nic takového třeba nemuselo být a penízky by se sypaly když není jiná trasa. Jo, sice nevím zda to řekl přímo ten pán, ale začít s mýtem na Jižní spojce (vnitřním okruhu) jak to prezentovala reportáž v tv logiku postrádá úplně.
Řešení problémů musí být především věcné, technickoorganizační, ekonomické nástroje nemají potřebnou účinnost. Tzn. vypracovat koncepci dopravy (obslužnosti) v Praze, která bude naplňovat dané cíle a m.j. povede k podstatnému snížení počtu automobilů v provozu. Neobejde se to ale bez investic.
Koncepce dopravy byla pro Prahu vypracována již vícekrát, ale přijde nové vedení a smete ji se stolu. Byly by to jen další vyhozené peníze a ztráta času a pražští politici by se zase měli na co vymlouvat.
Správně. Zakázal bych auta v Praze uplně pro všechny včetně pražáků. Zdarma všem rozdat šlapací trojkolky.
V Praze bude blaze. Ještě, že jsem se odstěhoval.
Většina aut jsou jednoválce!!!Mýto bych pro ně zavedl...(pro jednoválce).
"Nejčastějšími plátci by byli patrně Pražané. Takový stav by byl ale podle Siroty neudržitelný. „Nezbude než z toho vyjmout rezidenty.
.
Takže stará škodovka Pražáka se nebude zpoplatňovat, protože škodí ovzduší méně, než stará škodovka vesničana, který přijede do Prahy 2x za rok? Hmm, dobrá logika!
Ať dostaví okruh a budují tramvajové tratě.
Pány z pražské koalice bych poslal makat do zemědělství, do továrny nebo hypermarketu. Pak by je ty progresivistické myšlenky rychle přešli.
Dvoutakt jako Trabant nebo Warburg se v Praze nevyskytuje. Už jich je velmi málo, vozidla jsou za hranicí životnosti. Ta, která dožila do dnešních dnů a dosud mají registraci, taková mají minimální roční nájezd km. Buď jsou to fandovská auta nebo stojí někde v garáži a patří nostalgickému důchodci. Tato auta téměř nic nepřispívají k celkovým emisím a jejich penalizace je zbytečná šikana. Smrad z dvoutaktu jsou nespálené uhlovodíky, s CO2 nijak nesouvisí. Jiná auta smrdí méně, ale mohou škodit víc (diesel bez filtru). Jímá mě hrůza, když čtu, jací odborníci jsou v Praze na radnici. Kromě války s Čínou a odstraňování nebo prznění památníků RA neumějí ti kujóni vůbec nic. Doprava kolabuje, mosty padají a řeči se vedou.
Za posledních snad let nepostavili ani metr okruhu, který Praha nutně potřebuje, ale řeší 3.1-čoviny, jako vyhlašování klimatické nouze.....