Řidič zřejmě nepřizpůsobil rychlost stavu silnice, v mlze nezvládl řízení a vozidlo převrátil. "Výbušniny byly v originálních obalech, které při nehodě nebyly porušeny. Podle informací výrobce za těchto podmínek výbuch nehrozil," řekla mluvčí krajských hasičů Vendula
Horáková.
Hasiči museli po nehodě automobil zabezpečit proti pohybu a provést protipožární opatření. Nemuseli však pracovat v režimu platném pro výbušné prostředí, tedy například při vypnutých vysílačkách a dalších přístrojích, které by mohly způsobit výboj a iniciovat explozi.
Příčiny nehody šetří policie. Podle hasičů řidič dodávky Renault Master, převážející Semtex a Emsit z pardubické společnosti Explosia, pravděpodobně nepřizpůsobil rychlost stavu silnice, v mlze nezvládl řízení a vozidlo převrátil. Na místo nehody se dostavila firma, které náklad patřil.
Výbušniny přeložila do jiného vozu ADR, tedy takovému, který vyhovuje podmínkám evropské dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí, uvedla mluvčí.
Horáková.
Hasiči museli po nehodě automobil zabezpečit proti pohybu a provést protipožární opatření. Nemuseli však pracovat v režimu platném pro výbušné prostředí, tedy například při vypnutých vysílačkách a dalších přístrojích, které by mohly způsobit výboj a iniciovat explozi.
Příčiny nehody šetří policie. Podle hasičů řidič dodávky Renault Master, převážející Semtex a Emsit z pardubické společnosti Explosia, pravděpodobně nepřizpůsobil rychlost stavu silnice, v mlze nezvládl řízení a vozidlo převrátil. Na místo nehody se dostavila firma, které náklad patřil.
Výbušniny přeložila do jiného vozu ADR, tedy takovému, který vyhovuje podmínkám evropské dohody o mezinárodní silniční přepravě nebezpečných věcí, uvedla mluvčí.