Ten má pro daný typ motoru v osobních automobilech unikátní koncepci s plochým uspořádáním s válci proti sobě. Jmenuje se boxer a má hned několik předností. Jednou z nich je vyvážený a zejména ve srovnání s řadovými čtyřválci kultivovaný chod. Plochý motor se vyznačuje také nízkým těžištěm, které je jednou z příčin vynikajících jízdních vlastností vozů této značky.
Nový dvoulitrový motor se vyznačuje také čtyřventilovou technikou, vstřikováním common-rail či turbodmychadlem s proměnnou geometrií rozváděcích lopatek. Motor s největším výkonem 150 koní disponuje vysokým točivým momentem 350 N.m. První jízdní zkušenosti ve vozech Subaru Legacy a Outback ukázaly, že nový motor se projevuje minimálními vibracemi a zcela plynulým nárůstem výkonu. Jedná se o jeden z vůbec nejtišších strojů své kategorie, přičemž nezaostává ani dynamikou svého projevu.
Nabízená síla motoru je o to zajímavější, že Subaru dodává motor 2.0D standardně se stálým pohonem všech kol. Právě kombinaci vznětového dvoulitru a „čtyřkolky“ ve střední třídě nabízí kromě Legacy pouze tradičně dražší Volkswagen Passat, který má navíc pouze elektronicky připojitelný pohon všech kol.
Vznětové Subaru Legacy nebo Outback lze na první pohled snadno rozpoznat od zážehových verzí díky nasávacímu otvoru integrovanému do kapoty motoru.
Zbývá uvést, že nejlevnější vznětové Subaru (Legacy sedan) přijde na 768 800 Kč, zatímco provedení Outback se zvětšenou světlou výškou se prodává za ceny od 878 800 Kč. Stejný motor se postupně objeví také v modelech Forester a Impreza.