Přesvědčit lidi koordinátor neumí. Dohodit obchod, to ano
Vládní zmocněnec Tomáš Klvaňa měl učinit z amerického radaru téma takovým způsobem, aby získal veřejnost na svou stranu. Po třech měsících práce vidíme, že veřejnost nezískal a tématem je i samotný Klvaňa.
Pozornost na sebe upoutal hned při jmenování do funkce, kdy oznámil, že radar bere jen jako vedlejšák; svůj dosavadní úvazek v British American Tobacco nezrušil, jen si ho upravil. Se starosty v Brdech se od počátku míjí, nesnaží se vidět věci jejich očima, mluvit jejich jazykem. Nevede s nimi rozhovor, spíše jim dává nalejvárnu, navíc mu nečiní problém zesměšnit je v médiích. Mluví nepřesvědčivě - i takové věty dokázal napsat do Lidových novin: „Za postojem vlády jsou určité premisy, tento postoj spoluutvářejí informace, události a zájmy a řídí se jistou logikou. Celý tento myšlenkový postup bude nutné učinit zjevným a srozumitelným těm, kteří o to projeví zájem.“ A teď se ještě dozvídáme, že vládní komunikátor dal zakázku svým známým. Propagaci radaru přihrál PR agentuře AMI Communications, majetkově propojené s agenturou PAN Solutions, pro niž kdysi pracoval.
Vláda teď bude namísto radaru obhajovat Klvaňu. Antiradarovci všech si mnou ruce.
Čtěte „O radar stál jediný...“ na str. 2