Neděle 28. dubna 2024, svátek má Vlastislav
130 let

Lidovky.cz

Nejdražší značkou světa zůstává Google

Česko

PRAHA Nejdražší obchodní značkou světa je internetový vyhledávač Google, jehož cena je 114,3 miliardy dolarů (asi 2,2 bilionu korun). Vyplývá to z žebříčku společnosti Milward Brown Optimor.

Žebříčku dominují technologické firmy, druhé místo patří značce IBM a třetí výrobci počítačů Apple. Čtvrté místo patří Microsoftu.

Podle žebříčku se letos cena stovky nejhodnotnějších značek navzdory finanční krizi vyšplhala na rekordní dva biliony dolarů. Nejvíce jsou ceněny technologické firmy, kterých je v první desítce šest.

Google vede žebříček už počtvrté za sebou, a přestože existuje teprve 12 let, letos jeho hodnota opět o 14 procent narostla a nechal za sebou i „zavedené dlouholeté“ giganty, jako jsou třeba pátá Coca Cola či šestý McDonald’s.

Sedmou nejhodnotnější značkou je Marlboro. Osmé místo patří čínské telekomunikační společnosti China Mobile, devátá je americká značka General Electric. První desítku uzavírá britský mobilní operátor Vodafone jako nejhodnotnější evropská značka.

Krize, která citelně postihla automobilový průmysl, se projevila i v ocenění aut, jejichž hodnota v průměru klesla o 15 procent. Největší propad pocítil tradiční symbol luxusu Porsche.

Z žebříčku stovky nejcennějších značek vypadly například fastfoodový řetězec KFC, prodejce nábytku IKEA či webový portál Yahoo! Naopak nově se v žebříčku objevily největší čínský webový vyhledávač Baidu či značka banky ICICI -první indická značka, která se dostala mezi elitní stovku.

***

Nejhodnotnější

značky světa

(miliardy dolarů)

1. Google

114,260

2. IBM

86,383

3. Apple

83,153

4. Microsoft 76,344

5. Coca-Cola 67,983

6. McDonald’s 66,005

7. Marlboro 57,047

8. China Mobile 52,616

9. GE 45,054

10. Vodafone 44,404

Autor:

Arcon Personalservice GmbH
Instalatér do Německa

Arcon Personalservice GmbH

nabízený plat: 75 260 - 90 320 Kč