Řadil se k nejvýznamnějším moderním umělcům našich jižních sousedů.
Rodák z korutanského Villachu se vyučil v Innsbrucku zlatníkem. Pak vystudoval vídeňskou Univerzitu užitých umění a vydal se do Paříže, kde ho zásadně ovlivnilo dílo Alberta Giacomettiho, a začal pracovat s netradičními materiály, jako je polyester, dřevo, papír nebo železo. Ve dvaatřiceti letech se představil první samostatnou výstavou v Galerii u svatého Štěpána, kde uvedl své pověstné trojrozměrné hlavy a drátěné artefakty.
V roce 1977 se stal vedoucím Mistrovské školy sochařství na vídeňské Akademii výtvarných umění coby nástupce známého Fritze Wotruby.
Před sedmnácti lety získal rakouskou Velkou státní cenu za výjimečný přínos v oblasti vizuálního umění a v roce 2003 byl oficiálním reprezentantem své země na benátském Bienále.
Jeho nejdůležitější velkoformátová futuristická díla, která se často zabývala tématem násilí, sadismu a masochismu, jsou soustředěna posledních pět let ve štýrském zámku Herberstein na ploše dvou tisíc čtverečních metrů.
V Praze se před šesti lety za mimořádně náročných podmínek odléval „hliníkový gigant“, šest kopií jeho největšího díla Grosse Skulptur o hmotnosti jedenáct tun, pod dohledem architekta a majitele ateliéru MCA Miroslava Cikána a Romana Ťalského. Zároveň byl originál vystaven v hale Kotlárna bývalé ČKD v péči Muzea Kampa.
Se zpožděním jeho žena Christine oznámila, že zemřel minulý pátek 19. února po těžké nemoci ve Vídni.
O autorovi| Profily osobností, které opustily tento svět, připravuje Jan Rejžek