V 60. a 70. letech se podílel na vzniku několika moderních uměleckých směrů, rozvíjel zejména land art a konceptuální umění. Tehdy začal používat v rámci body artu i vlastní tělo coby objekt. Svou tvorbu dokumentoval často ve filmu, na videu a na fotografiích. Důležitým prvkem jeho děl byly vždy sarkasmus a ironie.
Jeho skulptury kupovaly radnice světových velkoměst za miliony dolarů, jako jeden z nejvlivnějších tvůrců je zastoupený v pařížském Centre Pompidou, v londýnské Tate Gallery, v newyorském Muzeu moderního umění či v basilejské Kunsthalle. Pro sochařský park v Litvě vytvořil obří kovovou židli, známý je též jeho kostel, postavený na špičku a umístěný v Denveru.
Včervenci 2006 byl na Václavském náměstí v roli zvláštního hosta osobně přítomen třetímu ročníku mezinárodního festivalu velkorozměrových soch ve veřejném městském prostoru Sculpture Grande a poprvé v Evropě vystavil soubor svých pěti děl, „industriálních stromů“ Vzdušné klozety, s jasným vzkazem: „Respektujte životní prostředí.“ Na návštěvu Prahy však určitě nevzpomínal rád, protože ho ještě cestou v letadle okradli o peněženku s kreditními kartami...
Zemřel v sobotu 22. ledna v New Yorku na rakovinu jater.
Profily osobností, které opustily tento svět, připravuje Jan Rejžek