Diskuze
Němčině na školách zvoní hrana. Povinná bude angličtina
Děkujeme za pochopení.
M. Komárek
Pane Šulci (nebo Sulci?)
vy se skutečně ochotně pojmenováváte jako aspik? Já vím velmi dobře co znamená slovo "polyglot". A víte vy co znamená slovo "ignorant"? To je třeba člověk, který s takovou radostí kurwí vlastní rodný jazyk. Víte - ty čárky a háčky nad písmeny jsou proklatě důležité a používají se už mnoho století. Opravdu nechápu, kde berete tu drzost a právo toto dílo našich předků ignorovat.
P. Sulc
Anglictinu zavest uz od prvni tridy,
jako se za valky ucila nemcina. A nemcinu, taktez povinnou, od treti tridy. Ten obrovsky narod hned vedle, na severu, zapade i na jihu prece nemuzete prehlizet jako popelare. Hodne Holandanu zna navic jeste francouzky, zahranicni filmy tam nejsou dabovany, jen maji titulky.V 79 jsem se v Holandsku stydel, co z nas komousi nadelali blbu, diky vyuce rustiny.
J. Hochová
Re: Anglictinu zavest uz od prvni tridy,
Nezlobte se, ale od první třídy je to nesmysl.Při neznalosti čtení a psaní v češtině-to mi rozum nebere.
R. Hledík
Předpokládám
že většině je známo, že mladí Němci hovoří plynně anglicky, takže není problém pro neznalé němčiny. I dobře mluvící německy stejně narazí v Něm. a Rakousku na komplikované dialekty, v kterých zachytnou každé 3.-5.-té slovo. Celý svět mluví anglicky a nejméně a nejhůře pak v Česku. Češi by chtěli, aby malý zbyteček světa hovořil po našom.
M. Komárek
vůbec nemáte pravdu
s těmi Němci ano, od 50 dolů tam umí anglicky každý, kdo má maturitu a IQ nad 90. Ale Čechy zcela neprávem shazujete. Češi patří k mimořádně talentovaným a hlavně ochotným ohledně jazyků. Vždy byli nejpřizpusobivějšími imigranty. Náš talent osvojovat si cizí jazyk jde až za limity a velmi ochotně si przníme češtinu různými anglicismy, či likvidací diakritiky až po paskvily typu "mějte hezký den". Jazyková vybavenost Čechů je důvodem stále častějšího zakládání center pro CEE (střední a vých. Evropu) různými korporacemi.
J. Kotalík
Paní Hochová
Paní Hochová, pokusím se vám teď vysvětlit své uvažování na příkladu, když už jsme u té školy. (své "sobecké" uvažování, jak někteří rádi říkají).
Představte si spoelčnost jako třídu, obyčejnou školní třídu. A teď, váš model podpory každého, kdo "nemá na živobytí by se dal přirovnat k tomuhle - učitel řekne, že už nebude dávat pětky na vysvědčení, protože je to pro ty chudáky studenty pak nepříjemné, když propadnou, zkazí si prázdniny nebo je rovnou vyhodí ze školy. Takže je dávat nebude. Co se stane? Studenti, kteří byli dosud na vrchu nebo na trojkách, těch se to moc nedotkne, protože čtyřka je pro ně hodně špatná známka a museli by se stydět, ať už před sebou, nebo před rodiči. Jenomže ti, jejichž cílem je pouze prolézt školou za co nejméně námahy, ti to uvítají, přestanou se učit i to málo, co potřebovali na čtyřky, začnou chodit za školu a podobně. A až tihle studenti nakonec tu školu vyjdou, dostanou všichni vysvědčení, které říká především to, že to udělali. A pak ti, co to udělali jenom tak, budou kazit pověst celé škole a tedy i těm, co se snažili.
Takhle nějak to vypadá i v sociálním státě, o kterém mluvíte, protože ti, jimž stačí mít co jíst a kde bydlet, v podstatě nemusí dělat vůbec nic, jen občas zajít do práce, jako oni do té školy. Vážně chcete, aby to fungovalo takhle?
J. Kotalík
Re: Paní Hochová
Když tak vzpomínám na střední, musím k tomu ještě něco dodat... totiž ta skupina se špatnými známkami by se ještě dala podlě něčeho rozdělit. Na ty, kteří své špatné známky svádějí na to, že je to špatně naučili, že si na ně někdo zasedl nebo že je učivo blbost. Následné životní problémy takových lidí jsou mi srdečně ukradené. Pak jsou ale ti, co se podívají na své vysvědčení, pomyslí na to, že budou muset dělat reparáty a řeknou si: "JÁ jsem ale blbec, měl jsem se radši učit víc.". Téhle skupiny si hluboce vážím, ačkoliv patřím k těm, co běžně nosí domů jedničky až trojky. Tihle lidé mi ale nezávidí, že já mám na vysvědčení víc jedniček než oni, protože vědí jednu věc - oni je mohli mít taky, bylo to jen na nich. Protože tohle je skutečný charakter. A když za mnou někdo takový přijde, že potřebuje něco vysvětlit, rád si na něj udělám čas a pomůžu mu.
Vážená paní Hochová, doufám že jste si tohle přečetla, protože takhle uvažuje pravičák. Nejsme žádní zloději ani lumpové (to, jestli je člověk zloděj a lump nemá nic společného s jeho přesvědčením, takoví lidé jsou prostě všude), jen máme jiný smysl pro spravedlnost. Mně zkrátka přijde spravedlivé, aby učitel měřil každému stejně a když někdo nemá na čtyřku, tak ji nedostane a učitel ho nechá propadnout. Co pak bude dělat, ptají se socialisté - to je jeho věc, říká pravičák, protože on se sám za sebe dobrovolně rozhodl se neučit. Jiná věc je, když ten někdo má postižení, třeba dyslexii, ale na to přinese papír, který češtinářka respektuje, takže to udělá i když by bez toho papíru neobstál.
M. Komárek
debata se socialisty o progresivní dani
je nekonečná. Ideální je jim to předvést v praxi. Dokud si chodí pravidelně pro dvacku měsíčně do práce, budou řvát, že ty hajzly s platem kilo měsíčně je potřeba zdanit alespoň 50%. Když ale jejich zaměstnavatel zabalí fidlátka a vyplatí jim desetinásobek mzdy jako odstupné (nebo 16-ti násobek jako třeba SKV), tak začnou řvát, kterej debil vymyslel tak vysokou daň ...
J. Kotalík
Re: debata se socialisty o progresivní dani
Oni hlavně pořád nechápou, že na chození do práce není nic zvláštního či extra záslužného. Ono odpracovat si osm hodin za den nějakého stereotypu a o nic se nestarat...to je sice nějaké podílení se na chodu společnosti, ale zdaleka ne takové, jak si mnozí socialisté myslí.
Koneckonců, nic těm pracovitým dělníkům nebrání, aby si udělali živnosťák a vydělávali si sami na sebe. Pak by možná pochopili, že je vlastně docela fajn dělat ty osmihodinovky, protože by pravděpodobně přišli na to, čím se zabývají ti dobře placení lidé na vysokých postech a že to není nic jednoduchého...
J. Kotalík
Povinně?
Kdo tohle vymyslel? Povinně? Omezovat výuku němčiny, když je znalost tohoto jazyka pro mnoho zaměstnavatelů důležitá? Přiznávám, že německy jsem se učil asi deset let a moje úroveň v tomto jazyce je stejná jako v angličtině, kterou jsem se učil rok. Angličtina je na naučení podstatně snazší a měl jsem se vzhledem ke svému oboru raději učit anglicky.
Také musím říci, že dosud nás německy učili podle kdovíjak starých osnov, kde se člověk bifluje, bifluje a bifluje a nakonec se stejně neumí dorozumět. Ovšem svoboda té volby by tu měla zůstat, aby se v pohraničí povinně učili anglicky ist ein gross Unsinn.
J. Hochová
Re: Povinně?
Jazyk se nedá učit s knihou v ruce a doplňováním.Jazyk je především konverzace,schopnost reagovat.Záleží na tom,kdo vás učí.V osnovách to není.
J. Hochová
pane Komárku
Z mé strany o hájení sociálně demokratických politiků, ale o volbu programu, který je spravedlivější.Ve všech stranách jsou lidé různých kvalit.Týká se to i členské základny i voličů.
J. Kotalík
Re: pane Komárku
Pardon, už mi konečně vysvětlíte, proč hájíte program, který je očividně lživý? Příkladem jsou třinácté důchody z dividend čezu ("ze státního rozpočtu" je stejný a přesnější výraz, ještě lepší je výraz "na dluh") nebo zastavení zadlužování i přesto, že ve zbytku programu se hází miliardami...
M. Komárek
paní Hochová
právě jsme narazili na oblast, ve které jste doma. A sama jste uznala, že na ministerstvech tomuto nerozumí. Proč teda jako sociální demokratka předpokládáte, že v jiných oborech tomu tak není a na ministerstvech sedí všehoznalí experti? Prozradím vám tajemství. Expert na finance vám řekne, že na MF sedí blbci, stejně tak zemědělec o MZ, stavař o MPO a tak bychom mohli pokračovat. Křečovitá víra stoupenců socdem, že stát vše zachrání a spasí, vychází z jejich vlastních neznalostí reality na této úrovni. Poznání, že na ministerstvech sedí často idioti, přichází až když jste na bázi podnikatelské, manažerské nebo expertní. A to voliči čssd jsou jen zřídka ...
J. Hochová
Re: paní Hochová
Tak to jste mi neprozradil žádnou novinku.A promiňte,poslední věta nesedí.V naší organizaci jsou inženýrky ekonomie,kantorky, ředitelka soc. zařízení,inženýři, právník.Já předpokládám,že je tomu na všech ministerstvech stejně.Jsou tam dosazováni straníci a nemají potřebu si vzít odborníky ani jako poradce.Nejde o křečovitou víru soc. dem ve stát,,který takto funguje.Jde o křečovitou víru, že to spasí podnikatelé-těch z druhé strany.pamatujete si, jak se slibovalo,že vše bude jinak?
M. Komárek
bilingvismus je budoucnost
zřejmě bude všude v rozvinutých zemích model rodný jazyk + angličtina.Je otázkou, jestli ti amíci uspořenou mozkovou kapacitu k něčemu využijí. České školy by se měly zaměřit hlavně na rodný jazyk, jeho používání je katastrofální. Nevím, jak zabránit degenerativnímu používání "cestiny". Já to na netu řeším tak, že příspěvky psané tímto pro mě neznámým jazykem prostě nečtu.
J. Hochová
Re: bilingvismus je budoucnost
Ale ono je tomu naopak.Na ZŠ je počet hodin cizího jazyka o jednu méně než češtiny.Hodně se také odvíjí od neochoty číst knihy, neochoty se učit(stejně se na školy dostanou),nikdo s nimi nemluví,nepíšou dopisy etc.
Jinak na Karlovarsku požadují podnikatelé ruštinu, která se téměř neučí.
J. Hochová
Angličtina je potřebná.
Asi tak, jako se za I.republiky používala franština .Dokonce ještě víc. Rodiče si vybrat nemohou, školy nemohou zaměstnávat více jazykářů. Je pravdou, že kvalitních a kvalifikovaných angličtinářů není mnoho.Učí to často středoškoláci.Navrhovat zvýšené příjmy pro angličtináře,to se mi zdá humorné.Co když je na škole podstatně kvalitnější matematik nebo češtinář?