Středa 8. května 2024, Den vítězství
130 let

Lidovky.cz

Nenápadně příjemná kvalita

Česko

TEST

Toyota Corolla Verso v testu LN ukázala, že má mezi kompaktními vozy MPV stále co nabídnout

Skupina kompaktních vozů MPV s délkou do 4,5 metru se obvykle nabízí nejen v konvenčním pětimístném uspořádání, ale často také jako sedmimístné verze. Vzhledem k dané velikosti je použití zadních sedadel ve všech těchto vozech buď nouzové, nebo určené pro děti. Sedm míst měla také Toyota Corolla Verso vybavená turbodieselem 2,2 litru, kterou jsme testovali v LN.

Vpřípadě, že jste zájemcem o automobil této kategorie a líbí se vám vyšší pozice za volantem a velká variabilita vnitřního prostoru, možná vás toto auto na první pohled nijak zvlášť nezaujme. Má totiž konzervativní vzhled a nad ostatní nevyniká ani svými rozměry, což platí také při pohledu do vnitřního prostoru vozu.

Pokud na tomto autě něco zaujme, je to objem jeho turbodieselu - 2,2 litru. Zajímavá je také cena, což platí především při srovnání výbavy s evropskou a japonskou konkurencí. Ale až skutečné setkání s tímto autem a jízda v něm ukáže to, co neobsáhnou žádné technické tabulky - totiž to, že Corolla Verso je mimořádně příjemným vozem, který působí velmi robustně a řidiči dodává skutečný pocit důvěry.

Dokonale se přizpůsobí Corolla Verso se kromě testované sedmimístné verze prodává také jako pětimístný vůz, který je o 20 tisíc korun levnější. Sedadla v zadní části interiéru jsou navržena tak, aby je bylo možné snadno skládat, a vytvořit tak rovnou podlahu v prostoru pro zavazadla. Ve druhé řadě je trojice samostatných míst, která lze nezávisle posouvat, měnit sklon jejich opěradel a sklápět je. Jejich mechanismus funguje jednoznačně a snadno se ovládá. Střední řada sedadel nabízí svému osazenstvu dostatek prostoru ve všech směrech a také solidní komfort.

Sedadla v zádi vozu obsadí takřka celý prostor pro náklad s objemem 397 litrů. V případě, že nejsou potřeba, lze je snadno zapustit do podlahy. Přístup na ně umožňují vpřed odklopná vnější sedadla řady číslo dvě. Nepříliš pohodlný posaz je dán především jejich nízkou pozicí nad podlahou vozu, také místa pro nohy je spíš méně než více. Nicméně, jak jsme již zmínili, to je typická vlastnost všech vozů této skupiny.

Spousta místa pro drobnosti Při pobytu za volantem má řidič pocit, že sedí ve větším autě, než tomu ve skutečnosti je. Může za to nejen tvar přístrojové desky, ale také její plynulé spojení s výplněmi dveří. Středový panel s jakoby skleněným dekorem působí velmi moderně a je také velmi přehledný a srozumitelný. Zpracování tohoto vozu je na vysoké úrovni, a tak snad jedině zelenkavé přístroje působí ve srovnání s ostatními částmi přístrojové desky o něco laciněji.

Toyotě Corolla Verso nelze takřka nic vytknout z pohledu odkládacích schránek. Před spolujezdcem jsou dvě a spoustu věcí lze odložit také mezi sedadla, kde je trojice držáků nápojů. Poměrně velké schránky jsou umístěné také ve dveřích. Silné srdce Mezi kompaktními „empívíčky“ není mnoho typů, které by se mohly pochlubit tak příjemným naftovým motorem. Pro tento vůz Toyota sice nabízí ještě silnější verzi turbodieselu 2,2 litru s výkonem 180 koní, nicméně testovaná verze naladěná na 136 k je příjemnější a také z hlediska ceny lepší volbou.

Motor se vyznačuje kultivovaným chodem i nízkou hlučností. Příjemnou vlastností je také velmi plynulý nárůst výkonu, který oceníte především při jízdě po městě. Odpadá totiž ono nepříjemné „splašení“ kolem dvou tisíc otáček, obvyklé například u motorů TDI koncernu Volkswagen. Přední kola tak bez potíží přenášejí sílu motoru i při náhlé akceleraci.

Ve spojení se šestistupňovou převodovkou přitom motor nabízel velmi solidní dynamiku, a to i ve vysokých rychlostech na dálnici. Přitom potěšil také nízkou spotřebou paliva, která se po týdenním testu na palubním počítači zastavila na 7,8 l/100 km.

Vzhledem ke kultivovanému charakteru je možná škoda, že Toyota tento motor nekombinuje také se samočinnou převodovkou. Zajímavá nabídka Díky nabízeným vlastnostem a třeba i tříleté záruce je Toyota Corolla Verso zajímavou nabídkou. Dalšími klady je bohatá výbava, a to jak prvků přinášejících komfort, tak bezpečnost. Ve srovnání s podobně výkonnou konkurencí se svojí cenou pohybuje těsně pod průměrem daného segmentu.

Jistě není bez zajímavosti, že v současné době probíhá akce, která nabízí pro všechny specifikace slevu 12 procent z ceny vozu. Díky tomu se vlastnostmi nadprůměrný a velmi příjemný vůz dostává svojí cenovou úrovní do podprůměru.

Toyota Corolla Verso 2,2 D-4D

Koncepce: sedmimístné MPV s motorem uloženým příčně vpředu a pohonem předních kol, vnější rozměry 4370x1770x1620 mm, rozvor 2750 mm, pohotovostní hmotnost 1515 kg, zavazadlový prostor 63-1563 l Motor čtyřválcový turbodiesel, 2231 cm3 Výkon 100 kW (136 k) při 3600 min-1 Toč. moment 310 N.m při 2000-2800 min-1 Převodovka 6M Zrychlení 0-100 km/h 9,3 s Nejvyšší rychlost 195 km/h Komb. spotřeba 6,4 l/100 km Cena 739 900 Kč

Klady: příjemné jízdní vlastnosti, bytelný a kvalitní interiér, vlastnosti motoru, variabilita

Zápory: sedadla s menším bočním vedením, absence samočinné převodovky (u turbodieselu)

SEDMIMÍSTNÁ KONKURENCE S TURBODIESELEM

KIA Carens je menší než Toyota Corolla Verso, nemá tak výkonný turbodiesel a uvnitř působí méně útulně. To vše vynahrazuje výrazně nižší cenou. Dvojice zadních míst, která se dodává za příplatek 4000 Kč, je ovšem mnohem menší než stejná sedadla v toyotě.

Opel Zafira přichází s podobnou nabídkou prostoru. Jeho uspořádání sedadel ale není tak praktické jako u japonského vozu. Zafira působí sportovněji a po stránce designu výrazněji než konzervativní Toyota. Nevýhodou Opelu jsou vyšší ceny.

Volkswagen Touran je cenově posazen mnohem výše než Corolla Verso. Zároveň ale ani s nejsilnějším nabízeným turbodieselem 2,0 TDI není při jízdě tak příjemný. Touran má velmi hodnotně působící praktický interiér, ovšem zadní sedadla jsou skutečně nouzová.

Autor:

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!