Sestra jí změřila tlak a lékař napsal recept bez toho, aby ji klinicky vyšetřil. Byla si jistá, že se v tomto případě neplatí, protože si vše předem zjistila. Pokud totiž není provedeno klinické vyšetření, lékař na poplatek nemá nárok.
J. M. udělala přesně to, co radí ministerstvo zdravotnictví. Poplatek nezaplatila a šla se poradit na svoji pobočku Všeobecné zdravotní pojišťovny. „Jenže na pojišťovně vám nikdo nepomůže,“ tvrdí pacientka na základě své zkušenosti. Pracovnice pojišťovny prý uznala, že se poplatek v tomto případě vybírat nemá. Řekla však, ať pacientka poplatek zaplatí, protože lékaři není možné neoprávněnost výběru prokázat. „Sklopila jsem hlavu a šla zaplatit,“ říká J. M.
Pojišťovny se dušují, že pracovníci poboček jsou pro řešení stížností vyškoleni. Problém je podle mluvčího Všeobecné zdravotní pojišťovny Jiřího Roda v tom, že se pacienti bojí uvést na stížnosti jméno, aby nepopudili svého lékaře. „Bohužel klienti si často stěžují anonymně, a tím pádem je téměř nemožné stížnost ohledně regulačního poplatku řádně prošetřit,“ hájí Rod postup pojišťovny.
Paní J. M. ovšem oponuje, že jí pracovnice pobočky Všeobecné zdravotní pojišťovny možnost podat oficiální stížnost ani nenabídla.
J. M. udělala přesně to, co radí ministerstvo zdravotnictví. Poplatek nezaplatila a šla se poradit na svoji pobočku Všeobecné zdravotní pojišťovny. „Jenže na pojišťovně vám nikdo nepomůže,“ tvrdí pacientka na základě své zkušenosti. Pracovnice pojišťovny prý uznala, že se poplatek v tomto případě vybírat nemá. Řekla však, ať pacientka poplatek zaplatí, protože lékaři není možné neoprávněnost výběru prokázat. „Sklopila jsem hlavu a šla zaplatit,“ říká J. M.
Pojišťovny se dušují, že pracovníci poboček jsou pro řešení stížností vyškoleni. Problém je podle mluvčího Všeobecné zdravotní pojišťovny Jiřího Roda v tom, že se pacienti bojí uvést na stížnosti jméno, aby nepopudili svého lékaře. „Bohužel klienti si často stěžují anonymně, a tím pádem je téměř nemožné stížnost ohledně regulačního poplatku řádně prošetřit,“ hájí Rod postup pojišťovny.
Paní J. M. ovšem oponuje, že jí pracovnice pobočky Všeobecné zdravotní pojišťovny možnost podat oficiální stížnost ani nenabídla.
Další podrobnosti o problémech se stížnostmi si přečtěte v sobotním vydání deníku |