Zájem o projekt, do nějž Praha investovala bezmála 200 milionů korun, proto magistrát ve spolupráci s dopravním podnikem zvedne uměle. Během příštího roku si kartu bude muset za zatím neurčený finanční obnos pořídit každý, kdo využívá dlouhodobé kupony na pražskou MHD.
„Projekt je od počátku nefunkční a elektronické jízdné je asi to jediné, co ho ještě může zachránit,“ domnívá se šéfka pražských zelených a zastupitelka Petra Kolínská. Ačkoliv „lítačku“ na čipové kartě považuje za správné řešení, varuje před možným zneužitím karty.
Karta je branou k citlivým datům Podle mluvčí projektu Opencard Pavly Jedličkové nejsou na kartě přímo osobní údaje majitele, ale pouze identifikační číslo. To se se jménem konkrétního člověka spojuje až v databázi. „Tady ale vyvstává otázka, kdo bude databázi spravovat, kdo k ní bude mít přístup a jak budou údaje v ní dále využívány,“ upozorňuje Kolínská. Na nebezpečí „šmírování“ Pražanů pomocí čipové karty upozorňují dlouhodobě i další lidé z opozice, například Jiří Witzany ze SNK-ED.
Karta představy města nenaplnila především kvůli úzké škále využití. Na placení parkovného ji lze použít pouze v pravobřežní části Prahy 1, přestože zóny placeného stání fungují také v Praze 2, 3 a 7. Nedošlo zatím ani na slibovanou možnost platit kartou vstup do pražských muzeí, zoo a dalších institucí.
Čipovou kartu Pražana vydává magistrát, její systém spravuje firma Haguess.