„Veřejně prospěšné reklamy spolu doposud soutěžily pouze v rámci zavedených soutěží a ocenění navíc získávaly vždy jen reklamní agentury,“ vysvětluje Marek Šedivý, ředitel ICN. „My chceme prostřednictvím Žihadla ocenit především neziskové organizace, které kampaně zadávají, sehnaly peníze a věnovaly kampani čas a úsilí.“
Do soutěže se přihlásilo celkem 27 neziskových organizací se zhruba 40 kampaněmi. Její výsledky byly zveřejněny u příležitosti ukončení 10. ročníku informační kampaně 30 dní pro neziskový sektor.
Porota, složená ze zástupců neziskového sektoru, médií, reklamních a PR agentur i firem, které se podpoře neziskového sektoru věnují, hodnotila nejen nápad a zpracování reklamy, ale také vhodnost zvolené komunikační strategie. „Soutěží pro kreativní agentury je hodně a klienty prakticky nezajímají. Žihadlo je jiné, protože oceňuje práci celého týmu, klienta, agentury a všech, kteří se na kampani podílejí,“ uvedl člen poroty, ředitel agentury McCann-Erickson Prague Jan Binar.