„Vozidlo s poškozenou plachtou se doposud nepodařilo nalézt,“ dodala Suchánková.
Snižovat rychlost na přejezdech kvůli Studénce? Ne, říká drážní inspekce |
Řidič s kamionem na přejezd vjel kolem dvaadvacáté hodiny, když blikala výstražná světla, byla v provozu zvuková signalizace a začaly se sklápět závory. „Nic z toho řidič kamionu nerespektoval, v jízdě pokračoval dál, přičemž přerazil padající závory. Následně ani nezastavil a ujel,“ řekla mluvčí. Ujet se mu podařilo neznámo kam i kvůli tomu, že se policie o poškození závor dozvěděla asi s dvacetiminutovou prodlevou.
Ministerstvo dopravy chce po nedávné nehodě na přejezdu ve Studénce, kterou nepřežili tři lidé, zvýšit pokuty za přejíždění trati v době, kdy na zabezpečovacím zařízení svítí červené světlo. Podle současného správního řádu je maximem sankce 2500 korun. Když už řidič na zabezpečený přejezd vjede, je ale podle odborníků lepší, když závory přerazí, a nestřetne se tak s vlakem. Pokud by to před týdnem ve Studénce udělal polský řidič kamionu, jeho vůz by se s vlakem Pendolino nesrazil.