Pondělí 29. dubna 2024, svátek má Robert
130 let

Lidovky.cz

Nova chce propagovat zboží přímo v seriálech

Česko

PRAHA V původní hrané tvorbě televize Nova by se mohly brzy začít vyskytovat výrobky konkrétních značek, jako placená propagace konkrétních firem. Nejsledovanější tuzemská stanice tak plánuje využívat tzv. product placement, tedy umísťování výrobků přímo do pořadů, jak to povolila Evropská unie.

V rozhovoru pro LN to řekl generální ředitel Novy Petr Dvořák.

Podle něj je ale zavedení nové formy reklamy závislé na implementaci příslušné evropské směrnice do českého zákona. Podle EU by členské státy měly směrnici zavést ještě letos.

Podle Dvořáka by pak Nova zvládla začít výrobky ve svých dílech propagovat už příští rok. „Spíš než na jaro bych to viděl na podzim. Tam, kde se product placement nejvíc využívá, v seriálech, trvá výroba nejméně půl roku, než díla dostaneme na obrazovku,“ řekl šéf Novy. Tvrdí, že televize bude s novou formou reklamy nakládat citlivě: „Ne aby se z našich seriálů stala přehlídka značek.“

Zpočátku vidí product placement jako doplněk klasické reklamy, zřetelně oddělované od obsahu děl. „Nemyslím, že by nám to navýšilo tržby o desítky procent, ale je to nový způsob reklamního sdělení zajímavý pro nás, protože nám rozšíří nabídku, a zároveň pro klienty, jim dává možnost lepšího cílení.“

Product placement by podle svého dřívějšího vyjádření ráda využívala i konkurenční Prima.

Další výdělek chce Nova v budoucnu najít tak, že některé pořady, jež vyrobí, neodvysílá sama, ale bude je prodávat jiným. Majitel Novy, společnost CME, totiž hodlá stavět svůj byznys kromě TV vysílání a internetových služeb také na produkci a distribuci obsahu.

***

Rozhovor čtěte na straně 16

Autor:

Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?
Jak na rychlou a jednoduchou večeři s rýží?

Díky své všestrannosti se rýže LAGRIS už dlouho stávají nedílnou součástí mnoha pokrmů z celého světa. Bez ohledu na to, zda se používají k...